Bosch România a ajuns anul trecut la vânzări de 332 milioane de euro, în creştere cu două cifre faţă de anul anterior

Autor: Ioana Matei Postat la 25 mai 2017 116 afişări

Bosch România a ajuns anul trecut la vânzări de 332 milioane de euro, în creştere cu două cifre faţă de anul anterior

Bucureşti - Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, a încheiat anul fiscal 2016 cu o cifră de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de lei (332 milioane de euro) în vânzări consolidate în România, înregistrând astfel o creştere semnificativă de 22 de procente faţă de anul anterior. Vânzările totale nete de 2,7 miliarde de lei (592 milioane de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companiile afiliate, au înregistrat o creştere faţă de anul trecut de aproximativ 58 de procente, potrivit informaţiilor comunicate de reprezentanţii companiei. “2016 a fost un an cu o creştere dinamică pentru Grupul Bosch în România, care continuă să fie o piaţă importantă pentru Bosch”, a spus Mihai Boldijar, reprezentantul grupului Bosch în România, la conferinţa anuală de presă a companiei din Bucureşti. “Ne aşteptăm ca vânzările noastre să continue să crească, deoarece cautăm în permanenţă noi domenii de expansiune în toate sectoarele de activitate. În primul trimestru din 2017, compania noastră a atins din nou o creştere semnificativă, cu două cifre, a vânzărilor,” a adăugat Boldijar. Bosch numără în prezent aproximativ 4.800 de angajaţi în România – o creştere cu peste 50 de procente faţă de anul trecut, în acord cu dezvoltarea pozitivă a afacerii în ţară. Se preconizează o creştere a acestui număr în 2017, mai ales pentru locaţiile din Blaj, Cluj şi Timişoara.

Bosch a investit aproximativ 282 milioane de lei (63 milioane de euro) în 2016 – în special pentru continuarea dezvoltării locaţiilor de producţie pentru Soluţii de mobilitate şi a activităţilor de cercetare şi dezvoltare. La fabrica de componente auto electronice din Jucu, Bosch produce, printre altele, unităţi electronice de control pentru asistenţă la condus şi unităţi electronice pentru siguranţă, care oferă siguranţă în trafic şi creşte confortul condusului. Pentru a răspunde cererii tot mai mari de dezvoltare profesională a angajaţilor talentaţi, Bosch construieşte la fabrica din Jucu un Centru Multifuncţional. Acesta va fi dedicat în special formării elevilor în cadrul sistemului de învăţământ dual, dar şi dezvoltării continue a angajaţilor Bosch. În plus, unitatea de producţie din Blaj şi-a mărit capacitatea de producţie în 2016 în sectorul Soluţii de mobilitate pentru senzori şi componentele electronice pentru grupul motopropulsor. Fabrica din Blaj, care produce şi pentru sectorul Tehnologie industrială, va continua să îşi consolideze poziţia în viitor, extinzându-şi capacitatea de producţie. În plus, Bosch planifică să investească în Blaj în următorii doi ani în construirea unui depozit nou şi a unei clădiri suplimentare de birouri.

În calitate de furnizor de top şi utilizator al Industriei 4.0, Grupul Bosch investeşte şi în producţia conectată în România: Bosch operează deja 150 de proiecte de Industrie 4.0 în fabricile proprii – în România, unităţile de producţie de la Blaj şi Jucu deja utilizează tehnologie de ultimă oră în procesul de producţie.  De exemplu, maşinile sunt echipate cu etichete NFC (Comunicare Câmp Proxim). Prin scanarea lor prin intermediul telefoanelor mobile standard, personalul de întreţinere poate să verifice imediat disponibilitatea componentelor de schimb sau să acceseze documentaţia maşinii.

O altă investiţie importantă a fost noul laborator de la Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, prevăzut cu tehnologie avansată pentru operaţiuni hardware şi mecanice, precum testarea şi verificarea calităţii produselor. Momentan, sunt peste 170 de ingineri talentaţi în Cluj, care lucrează la teme strategice precum asistenţa la condus şi conducerea automatizată, soluţii pentru Internetul lucrurilor şi dispozitive conectate. De exemplu, sistemele de asistenţă la condus sunt precursoarele conducerii automatizate şi pot preveni accidente, crescând siguranţa şi confortul în timpul condusului. Centrul de Inginerie din Cluj intenţionează să îşi extindă operaţiunile în România în următorii doi ani.

Toate sectoarele de activitate ale companiei au contribuit la dezvoltarea pozitivă în 2016 în România, potrivit reprezentanţilor companiei. În sectorul de activitate Soluţii de mobilitate, divizia Piese auto şi echipamente de service a înregistrat un nou record de vânzări, pentru al treilea an consecutiv, în toate segmentele de produse: piese de schimb, echipamente de diagnoză şi acumulatori. Având noi parteneri, reţeaua Bosch a crescut la 328 de service-uri,  fiind cea mai extinsă reţea independentă de service-uri auto din România. În acelaşi timp, sectorul Tehnologie pentru construcţii şi energie a înregistrat o dezvoltare pozitivă anul trecut. Divizia de Termotehnică a continuat creşterea vânzărilor pe toate segmentele de produse în 2016 şi s-a bucurat de succes în special în ceea ce priveşte centralele termice în condensare. În plus, sectorul Bunuri de larg consum s-a prezentat foarte bine anul trecut. Afacerea cu aparate electrocasnice a înregistrat din nou o creştere cu două cifre în 2016, depăşind piaţa locală. În cei 17 ani pe piaţa locală, BSH Electrocasnice a livrat familiilor din România 3,7 milioane de electrocasnice. În acest an, prin lansarea de noi produse, precum plitele pe gaz cu tehnologie FlameSelect, pentru o ajustare precisă a flăcării, sau robotul de bucătărie OptiMum, cu cântar integrat şi temporizator, compania preconizează o creştere a cifrei de afaceri cu două cifre pe piaţa din România. Divizia Scule Electrice a înregistrat, de asemenea, o creştere cu două cifre în anul 2016, în special în segmentul sculelor profesionale. De anul trecut, sculele Bosch sunt disponibile şi în marile lanţuri de magazine. Divizia a obţinut rezultate excelente şi în segmentul sculelor de grădinărit şi al telemetrelor inteligente cu laser, unde vânzările au crescut cu peste 30 de procente.

Bosch Service Solutions din Timişoara a înregistrat, de asemenea, o creştere cu două cifre în 2016, fiind principala locaţie din Europa ce oferă servicii externalizate pentru Grupul Bosch. Diversitatea lingvistică reprezintă unul din atuurile importante ale locaţiei, care oferă servicii în 20 de limbi de circulaţie internaţională. Prezentă pe piaţa din România din 2007, compania sărbătoreşte în acest an un deceniu de activitate.

Pentru 2017, ţinând cont de previziunile economice modeste şi de incertitudinea geopolitică, Bosch urmăreşte să atingă o creştere a vânzărilor cu trei până la cinci procente.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.