Business Magazin, în 2005: CEL MAI BOGAT ROMÂN DIN SUA. A început cu o discotecă în Oradea, dar face sute de milioane de dolari în Silicon Valley
Business Magazin grupează, cu ocazia aniversării a zece ani, cele mai interesante articole de copertă din paginile revistei.
George Haber, romanul a carui prima afacere a fost o discoteca improvizata in Oradea anilor 70, e acum un nume "de casa" in Silicon Valley, locul in care s-au inventat microprocesorul, computerul personal si mouse-ul. Acolo Haber a construit companii, le-a vandut, acolo a ratat o afacere "la cheie" cu Bill Gates si o listare la Bursa. Si tot acolo a strans o avere, estimata la o suta de milioane de dolari, care i-a adus reputatia de cel mai bogat roman din Silicon Valley si, probabil, din intreaga America.
Prima afacere a facut-o insa aici, in Oradea, in anii 70 - o afacere mica, de ocazie. Era, pe vremea aceea, elev in clasa a XI-a si canta, alaturi de cativa prieteni, printre care Adrian Pintea - devenit intre timp actor - intr-o trupa de rock. Intr-o seara de vineri, s-a trezit fara trupa. Adrian Pintea plecase din oras iar tobosarul fusese luat in armata. Si-a adus de-acasa magnetofonul si cateva benzi si a incropit o discoteca, prima din Oradea. Club Arlus a dat vibratie unui oras in care distractiile erau putine si de regula proletare. Ii calcau pragul, la sfarsit de saptamana, sute de adolescenti oradeni, inclusiv fiii notabilitatilor locale. Asa a ajuns liceanul Haber "cel mai mare star al orasului", dupa cum isi aminteste el, bucurandu-se "de toate beneficiile aferente faimei - bani, fete, distractii".
Dar pe langa "bani, fete, distractii", discoteca oradeana a insemnat pentru George Haber si altceva: o prima lectie improvizata de afaceri. Privind retrospectiv, isi da seama ca atunci a inteles prima data ca nu banii aduc fericirea, ci fericirea aduce bani. "Daca le dai oamenilor ce vor si ii faci fericiti, se pot face si bani", crede el acum. Discotecile pe care le-a organizat in liceu si facultate l-au invatat ca "banii adevarati ii faci cand clientii se intorc la tine" - iar clientii se intorc numai daca "le oferi ceva placut si interesant".
CITITI AICI ARTICOLUL INTEGRAL din martie 2005.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro