Cablul se vinde bine
Liberty Global, cel mai mare furnizor de servicii prin cablu din Europa si Japonia, este pe punctul de a-si extinde dominatia pe piata ceha. Liberty este deja proprietarul UPC, cel mai mare operator de cablu din Cehia, si a anuntat ca va achizitiona Karneval, al doilea operator de pe piata, pentru 322,5 milioane de euro.
Filip Vrana, purtatorul de cuvant al Oficiului, a declarat agentiei cehe CTK ca inca nu s-a primit o solicitare privind fuziunea celor doua firme. In cazul in care s-ar primi, acesta a precizat ca evaluarea cazului se va face raportand cifra de afaceri a noii companii la valoarea pietei si va dura cel putin cinci luni de zile. Pentru inceput, Karneval, detinut in prezent de Mid Europa Partners, va fi vandut unui joint-venture format din JP Morgan si Deutsche Bank, care vor vinde mai departe actiunile catre
"Este o dovada a concentrarii pe piata de comunicare prin mijloace electronice", a explicat Pavel Dvorak, presedintele autoritatii cehe de reglementare in domeniul telecomunicatiilor. In perioada 2002-2003, UPC a fost gasita vinovata de Oficiul Concurentei ca a abuzat de pozitia dominanta pe care o detinea in acel moment pe piata. Initial a fixat preturi ruinatoare pentru a elimina concurenta, pentru ca apoi sa efectueze o majorare de 300%. Si acum se asteapta ca noua firma sa profite de pozitia pe care o va detine pe piata. Petr Bartek, analist la firma Cyrrus, crede ca preturile vor creste cu cateva zeci de procente, cel putin pana cand compania Telefonica O2 va incepe sa furnizeze servicii de web TV.
Pe de alta parte, Tibor Bokor, analist la Wood & Company, considera ca preturile, cel putin la serviciile de internet de mare viteza, nu vor creste, deoarece piata se indreapta tot mai mult spre tehnologia rivala, ADSL.
La jumatatea anului 2006, Karneval avea 310.000 de clienti. 253.000 foloseau serviciile de cablu TV, iar 57.000 pe cele de internet de mare viteza.
Din cei peste 500.000 de clienti ai UPC, 300.000 foloseau serviciile de cablu TV, 120.000 pe cele de receptie prin satelit si 100.000 de internet de mare viteza. La nivel mondial, Liberty Global ofera servicii pentru 13 mil. clienti din 17 tari. Pentru acest an, compania estimeaza o cifra de afaceri de 6,2 mld. dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro