Când doi se bat, al treilea câştigă. Şi al patrulea, şi al cincilea. Cine are de câştigat de pe urma bătăliilor comerciale dintre SUA şi China
Războiul semiconductorilor dintre America şi China are un câştigător neaşteptat: Malaezia. Tensiunile dintre Beijing şi Washington cu privire la accesul la tehnologie determină un număr în creştere de companii să deschidă fabrici în sud-estul Asiei. Recent, un nou front în bătălia comercială dintre cele două superputeri a fost deschis, legat de industria construcţiilor de nave, iar Coreea de Sud şi Japonia ar putea avea de câştigat.
Războiul semiconductorilor dintre America şi China are un câştigător neaşteptat: Malaezia. Tensiunile dintre Beijing şi Washington cu privire la accesul la tehnologie determină un număr în creştere de companii să deschidă fabrici în sud-estul Asiei. Recent, un nou front în bătălia comercială dintre cele două superputeri a fost deschis, legat de industria construcţiilor de nave, iar Coreea de Sud şi Japonia ar putea avea de câştigat.
Cu companii din întreaga lume căutând un backup la China pentru a se proteja de perturbările geopolitice, Malaezia se conturează ca destinaţie surpriză de investiţii, scrie Financial Times.
Restricţiile din ce în ce mai aspre impuse de americani împotriva chinezilor în domeniul tehnologiei, şi în special în cel al producţiei de semiconductori, reprezintă un motiv cheie pentru atractivitatea Malaeziei, spun grupuri din industrie.
Gautam Puntambekar, de la BofA, spune că „atunci când vorbim despre semiconductori, Malaezia este invariabil parte din conversaţie“.
Malaezia este deja al şaselea mare exportator de semiconductori al lumii şi deţine 13% din piaţa globală de asamblare şi testare de semiconductori. Industria semiconductorilor a devenit acum o ţintă cheie a planului industrial al premierului Anwar Ibrahim, al cincilea premier al ţării în cinci ani, plan menit să revitalizeze economia malaeză.
Companii din China, Coreea, Japonia, dar şi occidentale se grăbesc acum să investească în Malaezia, iar toate aceste investiţii au legătură cu războiul tech dintre SUA şi China.
Din UE, Germania este cel mai mare partener comercial al Malaeziei, investiţiile companiilor germane ridicându-se până acum la aproape 15 miliarde de dolari, potrivit thesun.my.
Iar Malaezia vizează o colaborare şi mai strânsă, a declarat recent premierul ţării. Acesta a efectuat în această lună o vizită oficială în Berlin. În 2023, comerţul total al Malaeziei cu Germania a crescut cu 5,9% faţă de 2022.
Printre companiile germane care au ales să investească în Malaezia se numără Infineon şi Intel.
Un alt front în bătălia comercială dintre SUA şi China s-a deschis recent, după ce un grup de sindicate din industria americană a construcţiilor de nave a depus o petiţie în care cere administraţiei americane să revizuiască subvenţiile acordate de China constructorilor de nave.
China domină deja industria mondială a construcţiilor de nave după ce a fuzionat în 2019 cei mai mari doi constructori ai săi pentru a crea un gigant de stat industrial şi militar ce lasă cu mult în urmă rivalii internaţionali, notează Bloomberg.
Această susţinere a ajutat ţara să devanseze liderii anteriori, Coreea de Sud şi Japonia. Acum, aceste două ţări ar putea avea de câştigat de pe urma tensiunilor în creştere dintre SUA şi China.
În lupta cu China, oficialii americani caută ajutorul aliaţilor. Aceştia s-au întâlnit recent cu oficiali din Coreea de Sud şi Japonia pentru a-i încuraja să analizeze creşterea producţiei în SUA, pentru piaţa americană, pentru a putea compensa scăderea cotei lor de piaţă în faţa Chinei, conform Financial Times.
De asemenea, scrie Bloomberg, SUA poartă discuţii cu Japonia pentru a-i folosi şantierele navale pentru lucrări de reparaţii şi mentenanţă pentru vase militare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro