Care este locul din România ce poate deveni o atracţie mondială, la fel ca staţiunile din Austria, asaltate de milioane de oameni
Staţiunile de pe Valea Prahovei ar putea să se transforme într-o destinaţie de schi de talie mondială, similară cu celebra staţiune austriacă Kitzbüel. Ideea a fost discutată în cadrul unei întâlniri între oficiali români şi experţi austrieci din domeniul schiabil.
„Câte asemănări sunt între Kitzbüel şi Sinaia, Buşteni, Azuga? Până la discuţia cu prietenii austrieci, reprezentanţi ai domeniului schiabil Tirol, vedeam doar deosebirile. Am aflat că staţiunea Kitzbüel este la aceiaşi altitudine ca Sinaia, că domeniul schiabil urcă până la 2000 de metri şi că solul este asemănător. Însă, la Kietźbüel vorbim despre un domeniu schiabil cu 233 km de pârtie, 570 de ha, care uneşte 7 localităţi şi două judeţe. Am dorit să aflăm de la invitaţii noştri care este secretul reuşitei lor şi i-am avut alături pe reprezentanţii MEAT şi pe primarii din Azuga, Adrian Purcaru, din Sinaia, Vlad Oprea şi reprezentanta Asociaţiei <Redescoperim Buşteni>, Mădălina Savin”, a postat ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea.
Ministrul spune că potenţialul Văii Prahovei din punct de vedere al dezvoltării domeniului schiabil, dar şi al turismului pe parcursul întregului an este unul foarte mare, lucru remarcat de experţii austrieci.
Există posibilitatea conectării foarte rapide, prin instalaţii de transport pe cablu, a staţiunilor Sinaia şi Buşteni: „Vom avea însă nevoie de o viziune de dezvoltare, de un plan bine articulat. Acesta este primul pas, un master plan, care poate fi realizat de Sinaia, Buşteni, Azuga, Predeal şi MEAT. Apoi identificate sursele de finanţare, iar programul pentru dezvoltarea domeniului schiabil din minister pe care am reuşit să-l deblochez, poate fi una dintre ele. Alte acţiuni pe care staţiunile de pe Valea Prahovei le pot face imediat sunt: crearea OMD-urilor locale, dar şi al unuia comun, o aplicaţie pe telefon pentru ca turiştii să aibă informaţiile imediate din toate cele 4 staţiuni (pe modelul austriac), includerea staţiunilor în diverse asociaţii internaţionale. Şi bineînţeles utilizarea transportului în comun pentru deblocarea traficului, Sinaia are astăzi autobuze pentru a face acest lucru. Iar MEAT va continua să finanţeze participarea României la târguri şi expoziţii, cât şi a campaniilor de promovare”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro