Carrefour a deschis în acest an marcat de pandemie 24 de magazine, de două ori mai puţine ca în 2019. Mai mult, francezii au închis mai multe unităţi decât au deschis în 2020
Grupul francez Carrefour încheie anul 2020 cu o reţea de 368 de magazine offline sub mai multe formate, respectiv hipermarket, supermarket, proximitate şi discount. La acestea se adaugă magazinul online propriu precum şi prezenţa Carrefour prin platforma Bringo în 36 oraşe.
Grupul francez Carrefour încheie anul 2020 cu o reţea de 368 de magazine offline sub mai multe formate, respectiv hipermarket, supermarket, proximitate şi discount. La acestea se adaugă magazinul online propriu precum şi prezenţa Carrefour prin platforma Bringo în 36 oraşe.
„În 2020 am deschis 24 de magazine (15 convenience, trei hipermarketuri şi şase Supeco), astfel, am continuat ritmul de creştere pe formatele fizice şi, mai mult, am crescut prezenţa Carrefour, prin Bringo, în 12 noi oraşe în cursul acestui an. Avem astfel, în total, la finalul lui 2020, livrare prin Bringo în 36 de oraşe”, spun oficialii companiei.
Deşi francezii au continuat să se extindă, ritmul este aproape la jumătate faţă de 2019. Mai exact, anul trecut au fost 42 de deschideri, dintre care 29 de supermarketuri, 11 magazine de discount Supeco şi două hipermarketuri.
Totodată, deşi oficialii companiei nu comunică şi închiderile, acestea au existat dat fiind că la finalul lui 2019 numărul total de magazine din reţea ajungea la 375, pe când acum nici cu deschiderile de peste an nu se atinge pragul. Astfel, peste 30 de unităţi au fost închise din calculele ZF.
„Anul 2020 a fost, desigur, un an diferit pentru oameni, companii, comunităţi întregi şi ţări, un an al schimbărilor. Însă, în ciuda caracterului disruptiv al crizei sanitare, Carrefour România şi-a continuat planul de transformare şi procesul de expansiune, acordat la evoluţia situaţiei la nivel naţional. Deşi au existat unele întârzieri în finalizarea lucrărilor de construcţii datorate închiderii mall-urilor, aşa cum s-a întamplat pe durata stării de urgenţă, acestea nu ne-au afectat ritmul, unul dintre exemplele concrete în acest sens fiind hipermarketul deschis în luna octombrie în AFI Braşov (al doilea hipermarket Carrefour din Braşov) şi 40-lea din reţeaua naţională Carrefour”, spun oficialii companiei.
Ei adaugă că în 2020 dezvoltarea a fost construită atât în jurul expansiunii reţelei cât mai ales în jurul dezvoltării segmentului producătorilor locali - atât de necesar pentru consumatori şi pentru economie - şi, al proiectelor strategice menite să producă schimbare în agricultură.
„Câteva exemple sunt Deschidem Vinul Românesc - un program de promovare şi dezvoltare a industriei locale a vinului în care sunt prezente 54 de crame din şapte regiuni - , programul nostru de conversie la agricultura ecologică, Creştem România Bio sau Cooperativa Agricolă Vărăşti.” În cazul cooperativei Carrefour a pornit la drum cu patru familii, iar astăzi am ajuns la 130 de parteneri, conform celor mai recente date.
Oficialii Carrefour spuneau anterior că vor să scaleze acest business pentru că e loc de dublare a industriei alimentare locală. Nu se vor putea produce în românia banane, dar pe legume-fructe şi pe bunuri de larg consum se poate creşte. Industria lactatelor e un exemplu. Iar aceste afirmaţii vin în contextul în care apetitul pentru produse made in Romania e tot mai mare.
La nivel de grup, Carrefour a obţinut anul trecut afaceri cumulate de peste 11,5 mld. lei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro