Cât câştigă un poştaş şi de ce sunt angajaţii din acest domeniu indispensabili pentru companiile în care lucrează

Autor: Andra Stroe Postat la 05 martie 2020 1957 afişări

Cât câştigă un poştaş şi de ce sunt angajaţii din acest domeniu indispensabili pentru companiile în care lucrează

Potrivit reprezentanţilor Pink Post, liderul pieţei de servicii poştale private din România, găsirea angajaţilor în acest domeniu este o provocare uriaşă în prezent. Problema nu este nouă, companiile din mai toate sectoarele se plâng de aceeaşi situaţie, însă, dacă în alte domenii precum HoReCa, construcţii sau producţie angajatorii au varianta de a găsi forţă de muncă peste hotare, în domeniul serviciilor poştale lucrurile stau total diferit. 

„La noi e complicat să găsim angajaţi străini. Trebuie să cunoască limba română, dar şi geografia oraşului. Suntem captivi la forţa de muncă locală”, spune Cristi Petcu, general manager Pink Post. În plus, adaugă executivul, un poştaş este cu atât mai greu de înlocuit cu cât acesta, după ani de livrări în anumite zone, a ajuns să cunoască oamenii, scurtăturile, adresele. Ori un angajat nou trebuie să o ia de la zero, iar în România acest lucru este complicat deoarece, în foarte multe localităţi, în special în zona rurală, fie casele nu sunt numerotate, fie nu au cutii poştale, existând un mare risc ca oamenii să îşi piardă corespondenţa.

Acesta este, de altfel, şi unul dintre motivele pentru care oamenii şi-au pierdut încrederea în serviciile poştale şi au început să se îndrepte, în ciuda preţurilor mai mari, către servicii de curierat. „E crucial să le arătăm oamenilor că o trimitere ajunge la destinaţie şi nu altundeva. Am în cap crearea unei asociaţii a furnizorilor de servicii poştale, dar şi o campanie publicitară prin care să reabilităm poşta, să le amintim oamenilor că este o soluţie ieftină şi eficientă de livrare”, spune Octavian Radu, acţionar majoritar Pink Post şi fondator al grupului RTC.

În ceea ce priveşte forţa de muncă folosită la sortare, Octavian Radu notează că, deşi a luat în calcul achiziţionarea unui sortator, a realizat că, deoarece volumele sunt mici în România, o astfel de investiţie nu s-ar justifica.

Un poştaş care lucrează în cadrul companiei Pink Post câştigă în medie cu 15-20% în plus peste salariul minim plus bonuri de masă. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
angajati,
castigare,
companii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.