Câţi bani face grupul Vodafone în România după achiziţia UPC
Toate companiile deţinute în prezent de grupul britanic Vodafone în România după achiziţia companiei de cablu UPC au avut în 2019 un business cumulat de peste 5 miliarde de lei (aproape 1,1 mld. euro), arată datele raportate la Finanţe de companii şi analizate de ZF.
Toate companiile deţinute în prezent de grupul britanic Vodafone în România după achiziţia companiei de cablu UPC au avut în 2019 un business cumulat de peste 5 miliarde de lei (aproape 1,1 mld. euro), arată datele raportate la Finanţe de companii şi analizate de ZF.
Vodafone a devenit doar de la jumătatea anului trecut oficial proprietar al companiilor din grupul UPC, însă calculul oferă o perspectivă asupra volumului de business şi a poziţionării pe piaţă a noii entităţi pe o piaţă de telecom aflată în plin proces de consolidare.
Punând la un loc toate companiile Vodafone, de la cele care derulează afacerile de bază din telecomunicaţii plus centrele de servicii operate de ambele grupuri, rezultă un business cu un număr mediu de peste 6.000 de angajaţi, mai mult decât Telekom, spre exemplu.
Numărul mediu de angajaţi al Vodafone a crescut semnificativ în 2019 pe fondul unor iniţiative de a readuce în interiorul companiei unele servicii externalizate anterior, precum cel de call-center, la iniţiativa CEO-ului Murielle Lorilloux.
Rezultatul net pentru toate cele şase companii din grup pentru 2019 este un minus de 48 mil. lei, generat în principal de pierderile raportate de UPC. Vodafone a înregistrat în primul trimestru din anul fiscal al grupului britanic (aprilie – iunie 2020) venituri din servicii de 189,7, mai mici cu 1,2% faţă de anul anterior, conform datelor comunicate de operator.
Compania a raportat un număr total de clienţi pentru serviciile de telefonie mobilă de 9,038 milioane, uşor mai mare decât în urmă cu un an, dar în scădere faţă de luna martie, când acesta era de 9,296 milioane, conform datelor comunicate de grupul britanic, acţionarul majoritar.
Ponderea abonamentelor a fost de peste 41%, în creştere faţă de trimestrul anterior dar şi faţă de 2019. Numărul total de clienţi de servicii fixe de internet a ajuns la 705.000, în creştere cu 3.000 faţă de trimestrul anterior.
În iunie 2019 tranzacţia prin care Vodafone a achiziţionat UPC nu era finalizată, astfel că nu sunt date privind numărul cumulat de clienţi al celor două companii la acel moment pentru a realiza o comparaţie.
Companie nouă şi în România, pentru turnurile de comunicaţii
Grupul Vodafone a înfiinţat în România în 2020 o nouă companie, Vodafone Towers România SRL, ca parte a unui proiect derulat la nivel de grup de a muta către o entitate separată toate turnurile de telecomunicaţii, care ar urma să fie listată la Bursă.
Turnurile de telecomunicaţii, pe care sunt montate antenele care le permit operatorilor de comunicaţii să ofere servicii de comunicaţii mobile, ar putea fi astfel închiriate şi către alte companii sau chiar vândute.
Compania ar putea avea venituri anuale de 1,7 mld. euro cu un profit operaţional de 900 mil. euro, conform datelor Vodafone.
În România şi în celelalte ţări din Europa Centrală şi de Est Vodafone are 8.000 de antene.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro