Ce a făcut Londra cu traficul infernal? Costă 60 de lei pe zi să treci cu maşina prin centrul oraşului în timpul săptămânii
Londra este cunoscută pentru metodele prin care încearcă să reducă poluarea şi să evite congestionarea traficului, în special în centrul oraşului, iar metoda principală este cea a taxării suplimentare a şoferilor – ceea ce i-a determinat pe mulţi britanici să aleagă metroul sau trenul, potrivit Bloomberg.
În ultimii 10 ani, Samantha Basham conducea peste 25 km pe zi din suburbiile Bexley-ului către locul ei de muncă din centrul Londrei, însă de anul trecut a început să meargă cu trenul.
Taxele introduse în Londra pentru decongestionarea traficului au ajuns să îi scoată câteva sute de lire sterline din portofel în fiecare lună.
„Zilele astea nu mai conduc deloc. Iau trenul chiar dacă trebuie să car după mine toate lucrurile într-o valiză mare”, spune Basham, 45 ani, un makeup artist specializată în apariţii mediatice.
Basham este printre miile de londonezi care s-au întors înspre sistemul public de transport de când oraşul a început să introducă taxe în 2003.
Acum, taxele au ajuns până la 11,5 lire sterline pe zi (circa 63 de lei), pentru a intra cu maşina personală în centrul Londrei între 7 dimineaţa şi 6 dupăamiaza în timpul săptămânii.
În centrul oraşului perimetrul este îngrădit cu camere care fotografiază plăcuţele de înmatriculare.
Agenţia pentru transport municipal din Londra a anunţat că au redus traficul cu 30% în timpul săptămânii în centrul oraşului.
În timp ce scopul iniţial a fost decongestionarea traficului, taxele au afectat vânzările de autoturisme, încât în 2017 erau 710.000 de maşini înregistrate în Londra, în scădere cu 2% faţă de 2009, în contextul în care la nivelul Marii Britanii vânzările au crescut în acastă perioadă cu 11%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro