CEO-ului Microsoft a folosit o experienţă prin care şi-a protejat familia pentru a proteja întreaga companie. Ce s-a întâmplat la începutul crizei cauzate de coronavirus
Mulţi lideri de afaceri cred că rolul lor presupune doar să efectueze anumite acţiuni, să întocmească strategii şi să ia decizii, ca şi cum ar urma un manual, nu propria experienţă de business sau de viaţă. Totuşi, viaţa personală ar putea să inspire uneori decizii din cea profesională.
Recent, CEO-ul Microsoft, Satya Nadella, s-a confruntat cu o adevărată criză. Compania sa are sediul în Seattle. La doar câţiva kilometri distanţă, cineva a murit din cauza coronavirusului – primul deces cauzat de Covid-19 din S.U.A. Chiar dacă mulţi au asociat la început boala cu o simplă răceală, Nadella, însă, a privit-o printr-o prismă personală. El are un fiu care suferă de paralizie cerebrală. Prin urmare, CEO-ul Microsoft a înţeles potenţialul pericol. El a înţeles riscul pentru sănătatea angajaţilor săi şi a simţit că, la fel cum au insistat experţii în boli infecţioase, o decizie rapidă este mai importantă decât una perfectă. A ajutat totuşi şi faptul că l-a avut aproape pe Colleen Daly, doctor în sănătate publică, pentru a ghida echipa şi pentru a confirma nevoia implementării unei sitguaţii de urgenţă. Preşedintele companiei, Brad Smith, a spus, de asemenea, că reacţia rapidă a Microsoft a putut fi un exemplu şi pentru ceilalţi angajatori, pentru a lua o decizie similară.
Hotărând să-şi urmeze instinctul, şi primind acelaşi sfat şi din partea experţilor, executivul a hotărât că este mai bine ca angajaţii să lucreze de acasă. Microsoft a fost una dintre primele mari companii care a luat o astfel de decizie, şi e de apreciat faptul că aceasta a fost luată atât de timpuri, scriu cei de la Inc.com.
În afaceri, de multe ori suntem încurajaţi să ne lăsăm sentimentele personale acasă, mai ales când este vorba despre decizii importante, decisive. În ciuda tuturor discuţiilor despre inteligenţă emoţională, prea mulţi lideri de afaceri consideră însă că doar o decizie raţională va duce la cel mai bun rezultat. Mulţi dintre aceşti lideri de afaceri sunt numiţi CEO tehnici. Afacerile sunt afaceri, până la urmă. Iar datele sunt, cu siguranţă, date. Totuşi, aici, liderul uneia dintre cele mai mari companii din America şi-a folosit experienţa personală, cu propria familie, pentru a decide ceea ce trebuie făcut cu adevărat.
Da, uneori planul personal se poate întrepătrunde cu cel profesional. Iar angajaţii îţi vor oferi loialitatea lor nu doar din cauza deciziilor pe care le iei, ci din cauza persoanei care te arăţi a fi.
Acesta este cu siguranţă unul dintre motivele pentru care Nadella a schimbat imaginea de brand a Microsoft de la una rece, raţională, axată doar pe afaceri, în ceva mult mai sofisticat. Şi mult mai uman.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro