Ce se întâmplă cu vacanţele românilor rezervate înainte de pandemie? Agenţiile de turism: Dacă destinaţia nu are restricţii, clienţii nu pot anula rezervarea fără penalizări
Teama de a călători rămâne printre turiştii care au rezervat vacanţe de vară înainte ca pandemia să-şi intre în drepturi, chiar dacă hotelurile, zborurile şi turismul în general se repun treptat pe picioare.
Soluţiile agenţiilor variază de la un caz la altul, dar toate spun că, dacă turistul optează pentru precauţie şi alege să nu mai plece în intervalul programat, se aplică prevederile contractuale.
Teama de a călători rămâne printre turiştii care au rezervat vacanţe de vară înainte ca pandemia să-şi intre în drepturi, chiar dacă hotelurile, zborurile şi turismul în general se repun treptat pe picioare. Cum însă avansurile pentru vacanţe au fost deja achitate, clienţii se văd puşi acum în postura dificilă de a alege să amâne vacanţa sau de a-şi cere banii înapoi. Soluţiile nu sunt însă simple.
Situaţiie celor care regândesc vacanţele de vară sunt extrem de variate, motivele pentru care turiştii aleg să nu mai plece fiind diferite, chiar dacă resortul este acelaşi: criza Covid-19. Sorin de exemplu, un român care îşi rezervase o vacanţă în Turcia pentru perioada 13-20 iulie, nu mai vrea să plece în intervalul programat, ţinând cont că, la întoarcere, este posibil să intre în carantină.
„Am achitat până acum 60% din suma totală, însă agenţia mă obligă să plătesc şi ultima tranşă, altfel nu voi primi niciun ban înapoi. Scopul este ca, dacă zborurile către Turcia vor fi încă suspendate, să transforme suma într-un voucher pe care să-l folosesc mai târziu, însă eu nu îmi doresc să blochez suma integrală“, explică Sorin.
Ce fac agenţiile de turism în situaţia în care turistul optează pentru precauţie şi alege să nu mai plece în intervalul programat anterior pandemiei? „Din păcate pentru turistul care vrea să nu călătorească, dacă destinaţia nu are restricţii de călătorie, se aplică clauzele contractului. Pentru perioada verii am reprogramat în special pachetele cu plecare înainte de 1 iulie, cererile de anulare/ amânare pentru full season nu au fost foarte numeroase şi, în multe dintre cazuri, am obţinut fie un voucher de călătorie, fie o reprogramare mai spre final de sezon. Bineînţeles, acolo unde s-a cerut restituirea banilor pentru vacanţă, i-am restituit“, spune Javier Garcia del Valle, CEO al agenţiei Happy Tour.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro