Ce se întâmplă dacă faci click pe „Cine ţi-a vizualizat profilul?”, opţiunea de schimbare a culorii profilului sau concursurile cu premii de pe Facebook

Autor: Ioana Matei Postat la 06 noiembrie 2014 353 afişări

Ce se întâmplă dacă faci click pe „Cine ţi-a vizualizat profilul?”, opţiunea de schimbare a culorii profilului sau concursurile cu premii de pe Facebook

Escrocii infectează milioane de utilizatori Facebook cu scheme cunoscute, prezentate sub altă formă, potrivit unui studiu realizat pe parcursul a doi ani de furnizorul de soluţii software Bitdefender. 

 

O echipă de analişti comportamentali şi psihologi a analizat cinci dintre cele mai cunoscute categorii de escrocherii şi a concluzionat că nu există un profil al victimei tipice astfel oricine poate fi păcălit de escrocheriile de pe Facebook, precum clasica “Ghici cine ţi-a vizualizat profilul?”. „Cele mai mari vulnerabilităţi apar din cauza unor dispoziţii umane generale care îl pot influenţa pe orice utilizator la un moment dat. Este greu pentru noi, oamenii, să acceptăm comportamentul nostru iraţional sau faptul că ne lăsăm pradă impulsurilor pe care le atribuim, în mod normal, celor mai puţin educati ”, a spus psihologul Nansi Lungu, behavior analyst la Bitdefender.

 

Cu toate acestea, analiza psihologica a evidentiat o legatura stransa intre victime si lipsa de informare, in special in ceea ce priveste modul de functionare a retelei sociale Facebook. In timp ce aproape jumatate dintre amenintarile cibernetice mizeaza pe curiozitatea utilizatorilor de a sti cine le-a vizualizat profilul, una din trei fraude atrag victimele cu functionalitati pe care Facebook nu le-a implementat inca, precum butonul de “Dislike” sau personalizarea Timeline-ului cu palete noi de culori.

 

Tombole false, cum ar fi cele cu bilete gratis la Disneyland sau puncte de joc, reprezinta 16.51% din numeroasele escrocherii din ultimii doi ani, in timp de materialele pornografice cu celebritati reprezinta 7.53%. Escrocheriile de pe Facebook fac bani prin chestionare frauduloase sau virusi de tip Troian care fura parole bancare sau din browser.

Desi sunt inca o categorie de nisa, materialele video ce promoveaza violenta castiga popularitate, avertizeaza expertii in securitate ai Bitdefender. Escrocheriile de tip “Like and Share” care se folosesc de imagini socante, precum animale lovite, copii suferinzi si femei torturate reprezinta 1% din totalitatea fraudelor, potrivit studiului. Cel mai recent exemplu este cel in care un material video cu o femeie ucisa de sotul ei pentru ca a sarutat alt barbat a infectat utilizatorii cu  virusi.

 

Cele mai populare categorii de escrocherii folosite de criminalii cibernetici pentru a pacali utilizatorii de Facebook sunt:

 

1.Ghici cine ti-a vizualizat profilul?- 45.50%

2.Noi functionalitati ale Facebook - 29.53%

3.Escrocherii cu premii - 16.51%

4.Escrocherii cu celebritati - 7.53%

5.Materiale video cu atrocitati – 0.93%

 

Studiul a analizat 850.000 de escrocherii raspandite in tari precum Romania, Statele Unite, Marea Britanie, Australia, Germania, Spania, Franta si Arabia Saudita incepand cu octombrie 2012. Pentru mai multe informatii privind psihologia celor care devin victime ale pacalelilor pe Facebook, puteti accesa studiul integral realizat de Bitdefender pe acest subiect.  

 

 

Urmărește Business Magazin

/actualitate/ce-se-intampla-daca-faci-click-pe-cine-ti-a-vizualizat-profilul-optiunea-de-schimbare-a-culorii-profilului-sau-concursurile-cu-premii-de-pe-facebook-13499771
13499771
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.