Ce strategie la îndemână au la dispoziţie retailerii de fashion pentru a-şi scădea dependenţa de Google, Facebook şi alte canale de promovare

Autor: Andra Stroe Postat la 27 aprilie 2023 51 afişări

Ce strategie la îndemână au la dispoziţie retailerii de fashion pentru a-şi scădea dependenţa de Google, Facebook şi alte canale de promovare

În contextul în care industria eCommerce este în continuă schimbare şi adaptare la noile tehnologii şi la dinamica pieţei de profil, programele de loializare au ajuns să se situeze în topul celor mai eficiente strategii de marketing online, numărându-se printre cele mai eficiente metode care contribuie la creşterea vânzărilor şi fidelizarea clienţilor faţă de un brand, se arată într-un comunicat de presă, potrivit căruia aceste iniţiative vin cu beneficii de ambele părţi, atât pentru retaileri, cât şi pentru clienţii acestora.

Cu cât ofertele şi beneficiile din cadrul programelor de fidelizare sunt mai personalizate, cu atât sunt mai relevante şi de interes pentru clienţi. De asemenea, costurile cu fidelizarea clienţilor actuali sunt mult mai mici faţă de costurile necesare atragerii de noi clienţi.

În plus, companiile îşi scad dependenţa faţă de promovarea pe Google şi Facebook, faţă de achiziţia de clienţi noi, în general.

Programele de loializare permit totodată clienţilor să aibă acces la oferte personalizate, beneficii suplimentare, acumularea de puncte pentru reduceri la noile achiziţii, reduceri exclusive pentru membri de tipul bronze, silver, gold şi platinum, acces în exclusivitate la anumite colecţii, primirea de servicii sau produse gratuite etc. Totodată, îi încurajează să revină către brand, să realizeze comenzi recurente şi să recomande brandul către alţi consumatori, aşadar implementarea şi dezvoltarea sistemelor de loializare susţin consolidarea comunităţii din jurul brandului.

Conform Statista, 7 din 10 americani au considerat în 2022 că programele de loialitate sunt un factor important în a-şi asigura loialitatea faţă de brandurile lor preferate şi peste 50% dintre cumpărătorii din SUA îşi doresc să participe şi mai mult la programele de loialitate. De asemenea, 80% dintre consumatorii din SUA au declarat că au cumpărat mai des de la un brand atunci când s-au alăturat programului de loialitate.

Aceeaşi sursă indică şi faptul că este de 5-25 de ori mai costisitoare achiziţia unui client nou decât să păstrarea unuia existent şi că 65% din veniturile unei companii provin din achiziţiile repetate ale clienţilor, în timp ce 57% dintre consumatori cheltuiesc mai mult pe brandurile cărora le sunt loiali şi peste 83% dintre consumatori spun că apartenenţa la un program de loialitate le influenţează decizia de a cumpăra din nou de la un brand.

Printre platformele internaţionale din fashion care au apelat la strategia programelor complexe de fidelizare se numără Farfetch, o platformă online din industria de fashion de lux lansată în 2008, şi care, conform datelor publice recente (decembrie 2022), conectează clienţi din peste 190 de ţări cu articole de la peste 1.400 de branduri prezente în peste 50 de pieţe, fie ele store departments şi boutique-uri internaţionale, având circa 3,9 milioane de clienţi activi, precum şi LuisaViaRoma, al cărei portofoliu include 600 de branduri de lux.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fashion,
dependenta,
promovare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.