Cel mai mare duşman al lui Elon Musk are un produs care "atacă" Tesla. Cât de ieftină este maşina electrică cu care intră în forţă pe piaţa europeană
Producătorul chinez a anunţat luna trecută că intenţionează să aducă hatchback-ul Seagull în Europa anul viitor. Automobilul oferă dotări premium, precum un ecran tactil rotativ şi încărcarea wireless a telefonului şi se vinde pentru mai puţin de 10.000 de dolari în China. Chiar şi după tarife şi modificări pentru a respecta standardele europene, directorii BYD se aşteaptă să vândă Seagull cu mai puţin de 20.000 de euro (21.500 de dolari) pe continent, scrie Bloomberg.
Acest preţ ar fi cu mii de mii de euro mai mic decât cel al cursierelor electrice pe care Stellantis NV, Renault SA şi alţii se bazează pentru a le ajuta să realizeze tranziţia energetică. Sosirea sa iminentă sporeşte presiunea asupra constructorilor de automobile din Europa pentru dominaţia în era post-motor cu combustie. Este puţin probabil ca o investigaţie antisubvenţie din partea Bruxelles-ului să stingă ameninţarea.
„Ne uităm foarte atent la acest model şi la altele care vin de la producătorii chinezi de vehicule electrice”, a declarat Martin Sander, şeful diviziei europene de vehicule electrice a Ford Motor Co. „Desigur, suntem nervoşi atunci când o nouă concurenţă vine pe piaţă”.
Pescăruşul a fost lăudat pentru calitatea construcţiei, designul şi tehnologia pe care BYD le-a încorporat în acest preţ. Şi nu este un model unic: compania intenţionează să introducă un EV de 25.000 de euro, de nivel superior, înainte de maşina de oraş, a declarat directorul general european Michael Shu la un eveniment industrial desfăşurat luna aceasta la Londra. Planurile BYD de a construi două fabrici în regiune o vor ajuta să atenueze efectele oricăror tarife ale Uniunii Europene menite să îi încetinească parcursul.
Modelul se descurcă deja bine în străinătate. În Mexic, unde maşina este supranumită Dolphin Mini, şoferii s-au înghesuit la maşina de 358.800 de pesos (19.780 de dolari) încă de la introducerea sa în februarie, în ciuda unei infrastructuri de taxare neuniforme care este încă la început.
Mexicul „nu este grozav pentru noi, dar în cele din urmă am găsit multă cerere, multă căldură pentru acest lucru”, a declarat vicepreşedintele executiv al BYD, Stella Li, la un eveniment organizat săptămâna trecută în capitală, prezentând un pick-up hibrid plug-in pentru piaţa mexicană.
BYD se află în avangarda constructorilor auto chinezi care vizează din ce în ce mai mult exporturile, după ce au preluat controlul asupra pieţei interne. Directorul general al Tesla, Elon Musk, a avertizat în ianuarie că vor „cam demola” majoritatea celorlalţi producători auto dacă nu se ridică bariere comerciale.
În timp ce preşedintele Joe Biden a decis să cvadrupleze aproape de patru ori taxele americane pentru vehiculele electrice chinezeşti, închizând practic uşa acestor importuri, tarifele sunt mai complicate pentru Europa. Constructorii auto din regiune sunt mai dependenţi de piaţa chineză decât omologii lor din SUA, ceea ce îi face vulnerabili la măsurile de retorsiune. Beijingul a subliniat acest aspect miercuri, semnalând că ar putea dezlănţui tarife de până la 25% pentru maşinile importate cu motoare mari - o măsură care ar afecta în special Mercedes-Benz Group AG şi BMW AG.Citeşte mai mult: Biden acuză China că „trişează” în materie de comerţ şi impune noi tarife vamale
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro