CFR Marfă, evaluată la de două ori preţul de fier vechi al trenurilor
Incapacitatea statului de a administra eficient compania de transport feroviar de marfă CFR Marfă, ce exploatează 39.000 de vagoane şi 900 de locomotive, scoate la vânzare pachetul majoritar la un un preţ de pornire de 180,5 mil. euro, datoriile totale ale operatorului urmând să fie convertite de către stat în acţiuni.
Incapacitatea statului de a administra eficient compania de transport feroviar de marfă CFR Marfă, ce exploatează 39.000 de vagoane şi 900 de locomotive, scoate la vânzare pachetul majoritar la un un preţ de pornire de 180,5 mil. euro, datoriile totale ale operatorului urmând să fie convertite de către stat în acţiuni.
Altfel spus, compania de stat a fost evaluată la 360 milioane de euro, de două ori preţul de fier vechi al vagoanelor şi locomotivelor.
„CFR Marfă este un caz flagrant de administrare proastă făcută de stat. Deşi a pierdut cotă de piaţă, compania rămâne într-o industrie care ar trebui să îi permită să fie pusă pe linia de plutire“, a spus economistul Daniel Dăianu.
CFR Marfă a încheiat 2011 cu o cifră de afaceri de 261 mil. euro şi pierderi de 22 de milioane de euro.
Spre comparaţie, polonezii au reuşit să facă din compania de stat PKP Cargo a doua cea mai importantă firmă de transport feroviar de marfă din Europa.
Compania, care are în jur de 51.000 de vagoane, cu 12.000 mai multe decât CFR Marfă şi 2.550 de locomotive, a avut în primele nouă luni ale anului trecut un profit net de 205 milioane de zloţi (50 mil. euro), mai mult cu 15% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro