Chatboţii AI ar putea ajuta oamenii cu cumpărăturile de sărbători
Dacă v-aţi săturat să vă gândiţi ce cadouri să le oferiţi tuturor în acest an, chatboţii alimentaţi de inteligenţa artificială v-ar putea veni în ajutor, informează AP News. Totuşi, aceştia nu vor oferi întotdeauna răspunsurile corecte.
În zilele de oferte, multe magazine online au integrat în site-urile lor web chatboţi, creaţi pentru a le oferi cumpărătorilor un serviciu de relaţii cu clienţii îmbunătăţit. Unele companii au integrat modele care includ noi tehnologii generative de inteligenţă artificială, care le permit cumpărătorilor să ceară sfaturi punând întrebări formulate în mod natural, precum: „Care este cea mai bună boxă wireless?”.
Companiile speră ca oamenii să folosească aceşti chatboţi, care sunt denumiţi de obicei „asistenţi de cumpărături”, ca însoţitori virtuali care îi ajută să descopere sau să compare produse.
Aceştia reprezintă o variantă îmbunătăţită a asistenţilor virtuali care erau disponibili până acum pe unele site-uri de cumpărături online, creaţi mai ales pentru funcţii orientate spre sarcini, cum ar fi ajutarea clienţilor în localizarea comenzilor online sau returnarea produselor nu au corespuns aşteptărilor.
Compania Amazon a declarat că clienţii săi au apelat la Rufus, asistentul de cumpărături generativ alimentat cu inteligenţă artificială pe care l-a lansat în acest an, cu diverse curiozităţi. Cumpărătorii au pus diverse întrebări legate de produsele dorite, precum dacă o anumită cafetieră este uşor de curăţat sau ce recomandări are pentru un joc pentru petrecerea de ziua unui copil.
Rufus, care este disponibil pentru cumpărătorii din SUA şi din alte câteva ţări, nu este singurul asistent de cumpărături existent. O parte din cumpărătorii Walmart vor avea acces în acest an la un chatbot similar pe care cel mai mare retailer din Statele Unite îl testează la câteva categorii de produse, inclusiv jucării şi electronice.
Perplexity AI a lansat pe motorul său de căutare bazat pe inteligenţă artificială o nouă funcţie care vine în ajutorul cumpărătorilor. Aceasta le permite utilizatorilor să pună întrebări de genul: „Care sunt cele mai bune cizme de piele pentru femei?” şi apoi să primească rezultate specifice ale produselor care corespund căutării.
Victoria's Secret, IKEA, Instacart şi retailerul canadian Ssense se numără printre companiile care experimentează în prezent cu chatboţi, iar unele folosesc chiar tehnologia OpenAI.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro