Cîmpeanu: sute de mii de copii nu au avut parte de o educaţie corespunzătoare

Autor: Dorin Oancea Postat la 18 mai 2021 43 afişări

În ultimii doi ani multe sute de mii de copii nu au avut parte de o educaţie corespunzătoare, a admis luni seară, la Digi24, ministrul Educaţiei Sorin Cîmpeanu. „Mă refer la acei elevi care teoretic au avut acces fără nici un fel de problemă la învăţământ online”, a spus ministrul.

Cîmpeanu: sute de mii de copii nu au avut parte de o educaţie corespunzătoare

Cîmpeanu spune că este vorba de absenţa formării profesorilor, de absenţa tehnologiei, de absenţa posibilităţilor de verificare. „Sunt mult prea mulţi. Prefer să insist pentru tot ce se poate face pentru a compensa într-o măsură cât mai mare acele pierderi. Astfel de pierderi sunt în orice sistem de educaţie, nu numai în România.Chiar şi în cele mai avansate state”.

Ministrul spune că în perioada pandemiei inechităţile din eduaţie s-au amplificat. „Exista inechitate. Am spus că echitatea este principala problemă a sistemului de educaţie, nu neapărat performaţa şi excelenţa. Acolo mai avem, dar echitatea este principala problemă. Pierderile sunt mari şi foarte mari şi sunt neuniform distribuite”.

Ministrul spune că sunt diferenţe nu numai între regiuni, între şcoli sau între clase, ci şi în interiorul aceleiaşi clase. „Mă refer la elevi care au avut acces diferenţiat la resurse”.

Pe de altă parte Cîmpeanu spune că profesorii care au făcut eforturi şi-au îmbunătăţit competenţele digitale în această perioadă, că elevii au făcut acelaşi lucru, şi că responsabilii cu managementul de sistem din minister au învăţat şi sunt altfel decât erau în martie 2020. „Accesul la echipamente şi conectivitatea sunt mai bune”.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
educaţie,
competenţe,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.