Cine este familia din spatele din spatele unuia dintre cei mai mari producatori de de mezeluri cu acţionariat românesc si cu afaceri de 90 de milioane de euro
Familia Vulpe a ajuns la afaceri de 447 mil. lei cu producătorul de mezeluri Fox, plus 24%. Fox este unul dintre cele mai vândute branduri de mezeluri pe o piaţă estimată la peste 4,3 miliarde de lei anual
Compania FOX Com Serv Distribution, cea mai mare din grupului Fox, controlat de familia Vulpe, a terminat anul 2022 cu o cifră de afaceri de aproape 447 milioane de lei (peste 90 mil. euro la cursul BNR mediu anual leu-euro), în creştere cu 24% faţă de anul anterior, arată calculele ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.
Businessul controlat de familia Vulpe deţine o unitate de producţie în Capitală şi activează prin două companii - Fox Com Serv (care se ocupă de activitatea de producţie) şi Fox Com Serv Distribution (distribuţie şi vânzare). Cele două companii au avut împreună un profit un profit net de peste 60 de milioane de lei, în scădere uşoară faţă de anul precedent, conform calculelor ZF pe baza datelor publice.
Grupul de firme Fox este unul dintre cei mai mari producători de mezeluri cu acţionariat românesc şi are peste 940 de angajaţi.
Producătorul are în portofoliu produse precum salamuri, cârnaţi, crenvurşti şi şuncă, produse cu care Fox este prezent în majoritatea reţelelor de comerţ modern. Businessul nu are un sistem integrat de producţie, ceea ce înseamnă că materia primă o achiziţionează de la alţi producători, carne pe care o prelucrează în unitatea de procesare din Bucureşti şi pe care o livrează prin flotă proprie de transport, Fox deţinând propriul parc auto, conform ultimelor date.
Fabrica din Bucureşti a Fox realizează produse atât pentru piaţa internă, cât şi pentru pieţe externe. Astfel, mezelurile Fox ajung şi pe mesele românilor din Spania, Italia, Cipru, Marea Britanie sau Germania, conform ultimelor date.
Românii cheltuie anual 4,3 miliarde de lei pe mezeluri, indicator care a crescut în ultimii ani, iar în primul semestru de anul trecut, datele companiei de cercetare Market Vector arată o uşoară majorare a cheltuielilor românilor pe acest tip de produse. În schimb, se observă o scădere a volumelor, cu 4,4% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, ceea ce arată că românii cumpără mai puţin cantitativ, dar mai scump.
Principalul canal de vânzare pentru mezeluri este retailul modern, care reprezintă 66% din totalul vânzărilor, mai arată datele companiei de cercetare de piaţă. Iar retailul modern câştigă teren, astfel că în urmă cu patru ani, în marile reţele de magazine se vindeau 55% din mezeluri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro