Cine este Luca de Meo, noul CEO al Renault care plănuieşte să revitalizeze grupul francez
Luca de Meo, noul director executiv al Renault, a lucrat pentru scurt timp în cadrului grupul francez după ce şi-a obţinut diploma în administrarea afacerilor în cadrul Universităţii Comerciale Luigi Bocconi din Milano.
De Meo s-a născut în 1967 în Italia şi are o experienţă de aproape 25 de ani în sectorul auto. Înainte să ajungă la Renault, CEO-ul a lucrat în cadrul diviziei europene a Toyota şi la Fiat Group, unde a gestionat brandurile Lancia, Fiat şi Alfa Romeo. În 2009, s-a alăturat Volkswagen Group şi a ocupat funcţia de director de marketing. Trei ani mai târziu, a devenit membru al consiliului de administraţie responsabil de vânzări şi marketing din cadrul Audi AG.
Între noiembrie 2015 şi ianuarie 2020, de Meo a fost preşedintele comitetului executiv al SEAT, membru al consiliilor de supraveghere din cadrul Ducati şi Lamborghini şi preşedintele boardului de directori al grupului Volkswagen din Italia.
„Luca de Meo este un strateg grozav şi un vizionar în ceea ce priveşte lumea automobilelor, care se află în permanenţă mişcare”, spune Jean-Dominique Senard – preşedintele Renault.
La Renault, de Meo încasează un salariu cu 50% mai mare faţă de suma de bani pe care o primea predecesorul său, Thierry Bolloré. Anual, CEO-ul va primi o remuneraţie de 1,3 milioane de euro, la care se adaugă un bonus determinat de performanţe şi 75.000 de acţiuni.
Renault a primit un credit în valoare de 5 miliarde de euro din partea guvernului francez pentru a trece cu bine peste pandemia de coronavirus. În aceste condiţii, de Meo plănuieşte să reseteze o companie care a redus deja din costuri şi din locurile de muncă. Schimbarea fostului director executiv, Carlos Ghosn, reprezintă o tranziţie „dinspre volum către valoare şi profitabilitate”, spune de Meo. Noile restructurări „vor simplifica munca şi o vor orienta către pieţe şi clienţi”, chiar dacă momentul în care compania va înregistra din nou profituri rămâne în continuare incert.
Spre sfârşitul lunii iulie, când Renault anunţa cele mai slabe rezultate financiare din ultimii ani, cu o pierdere record de 7,3 miliarde de euro în primele luni din 2020, de Meo vizita uzina Dacia de la Mioveni şi declara: „Dacia, privită din interior, pare mai mult decât un miracol. Nimeni din industria auto nu poate face atât de mulţi bani la acel nivel al pieţei. Dacia este un miracol şi trebuie să se dezvolte precum un brand de sine stătător”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro