Cine se teme de cine?
In urma preluarii YouTube de catre Google, spiritele in piata au inceput sa se agite. Gigantii care concureaza pe piata online incearca acum sa gaseasca metode pentru a nu fi afectati de pasul facut de cel mai mare motor de cautare din lume.
YAHOO!: Cel mai important portal de Internet din lume a adoptat in ultimii doi ani o politica bazata pe achizitii, strategie care i-a adus venituri destul de mari. Numai in decursul ultimelor 18 luni, Yahoo! a platit cateva zeci de milioane de dolari pentru Flickr, Del.icio.us, si Upcoming, iar acum incearca sa cumpere si reteaua sociala Facebook pentru o suma ce se invarte in jurul a un miliard de dolari. Compania a fost interesata si de YouTube, insa Google a reusit sa i-o ia inainte. Este si motivul pentru care unii analisti sunt de parere ca Yahoo! ar putea grabi achizitia Facebook de teama concurentei.
MICROSOFT: Gigantul software il considera pe Google o reala amenintare. Compania fondata de Larry Page si Sergey Brin a muscat deja din piata Microsoft prin lansarea unor aplicatii software care concureaza direct cu cele dezvoltate de compania lui Bill Gates. Cele doua companii concureaza si pe segmentul de cautare online, continut video si publicitate online. Steve Ballmer (foto), directorul executiv al Microsoft, crede ca prin achizitia YouTube, Google va deveni un concurent si mai puternic, insa compania considera ca strategia pe termen lung pe care se bazeaza o va ajuta sa tina piept "piedicilor" venite din zona motorului de cautare.
TIME WARNER: Gigantul media se teme ca va pierde o parte din cota de piata pe segmentul de continut video online. Singura solutie fiabila, din punctul de vedere al specialistilor din piata, este sa achizitioneze o companie din acest domeniu aflata inca la inceput. O posibila tinta - Veoh, reteaua de clipuri video de tip peer-to-peer unde Time Warner detine deja o parte din actiuni.
NEWS CORP.: Compania este destul de bine pozitionata in piata, mai ales de cand a achizitionat reteaua sociala MySpace cu 580 de milioane de dolari. Un singur lucru ridica semne de intrebare in ceea ce priveste viitorul stabil al News Corp. pe partea de continut video pe Internet. MySpace a incheiat un parteneriat cu Google pentru cautare online din care compania lui Robert Murdoch (foto) va incasa cel putin 900 de milioane de dolari. E de asteptat acum o declaratie de razboi a Google catre MySpace?
VIACOM: Proprietarul MTV s-a confruntat recent cu cateva probleme, precum concedierea directorului executiv Tom Freston, in principal pentru ca nu a reusit sa cumpere MySpace. Presiunea este acum si mai mare, pentru ca trebuie sa gaseasca metode sa-si pastreze utilizatorii tineri, pe care Google, dar si alte companii ii pot atrage prin noi servicii. Si totusi, Viacom a exclus pana acum varianta unei achizitii, in ideea ca, la final, strategia sa se va dovedi cea mai eficienta.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro