Cine sunt miliardarii pe care IT-ul i-a creat în 2013
IT-ul în general şi softul în special au fost vedetele burselor de peste ocean în 2013 şi au creat miliardari noi, în timp ce clasicii domeniului au crescut şi şi-au păstrat poziţiile de forţă.
Anul 2013 a fost mai mult decât bun pentru Twitter. Listarea la bursa din New York a făcut cele mai multe valuri în acest an, veniturile companiei sunt în continuă creştere, iar analiştii îi prevăd un 2014 şi mai prolific. Compania a strâns 1,82 miliarde de dolari şi a ocupat a treia poziţie în clasamentul intrărilor pe bursa de la New York, după Google şi Facebook.
Gigantul condus de Mark Zuckerberg a atras anul trecut 16 miliarde de dolari, iar Google a obţinut 1,9 miliarde de dolari prin oferta publică iniţială derulată în 2004.
Pe parcursul procesului de listare la bursă, Twitter a învăţat din greşelile pe care le-au făcut predecesorii săi. Astfel, Twitter a început cu un IPO sub 20 de dolari/acţiune şi a ridicat miza până a ajuns la preţul final de 26 de dolari/acţiune. De asemenea, Twitter şi-a ales drept consultanţi pe cei de la Goldman Sachs şi au ales să se listeze în luna noiembrie, perioadă favorabilă pentru cotaţii.
După succesul de la bursă, Twitter a ajuns în atenţia multor investitori şi a devenit cea mai importantă intrare pe bursă a anului 2013. Această reuşită a alimentat şi concurenţa pe care o are cu reţeaua de socializare Facebook.
Cele două companii sunt într-o rivalitate continuă, care nu ţine doar de concurenţa financiară: Facebook a dorit să cumpere Twitter încă din anul 2008 pentru suma de 500 de milioane de dolari. Mai mult decât atât, cei doi coloşi s-au luptat în 2012 pentru preluarea aplicaţiei Instagram, câştigătorul fiind Mark Zuckerberg. Lupta celor doi rivali a continuat şi în 2013, când Facebook a preluat de la Twitter butonul hashtag. Acesta are rolul de a grupa statusurile cu acelaşi subiect şi este o marcă inconfundabilă a reţelei Twitter.
Nici concurenţa financiară nu este de neglijat. Cele două reţele de socializare câştigă sume importante din publicitate, iar acesta este un alt domeniu în care fiecare, la rândul ei, şi-ar dori să fie lider de piaţă. Twitter este numărul 1 în ceea ce priveşte publicitatea pe dispozitivele mobile. Potrivit datelor oficiale, compania a obţinut peste jumătate din veniturile pe 2013 din publicitatea pe smartphone-uri şi tablete. Facebook stă mai prost la acest capitol, însă se bucură de primul loc în domeniul publicităţii online accesate de pe PC-urile personale. Deşi aduce venituri consistente, acest tip de publicitate a rămas în urmă, iar Mark Zuckerberg a anunţat că îşi va centra atenţia pe dispozitivele mobile, adică pe publicitatea care i-a adus venituri de doar 41% în trimestrul al doilea al anului 2013.
Pentru 2014, conducerea Facebook estimează venituri de cel puţin un miliard de dolari dintr-o nouă formă de publicitate, cea video, care va intra pe piaţă la începutul anului şi se va difuza fără sunet. Şi Twitter anticipează câştiguri de aproximativ un miliard de dolari din publicitatea de pe telefon sau tabletă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro