CLCC: O oră în plus va face diferenţa dintre faliment şi supravieţuire pentru micii comercianţi
Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării (CLCC) cere prelungirea cu o oră, de la 18.00 la 19.00, a închiderii magazinelor: „o oră în plus va face diferenţa dintre faliment şi supravieţuire pentru micii comercianţi”.
Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării solicită revizuirea măsurilor de restricţionare a circulaţiei, în localităţile în care rata de infectare trece de patru la mia de locuitori, şi prelungirea cu o oră, de la 18.00 la 19.00, a închiderii magazinelor de proximitate de până în 250 de metri pătraţi.
Raţionamentul unei astfel de hotărâri constă în capacitatea micilor comercianţi de a prelua fluxul de clienţi ai marilor retaileri pentru a evita aglomerările cauzate de măsurile luate în pripă şi fără consultarea asociaţiilor de profil. CLCC consideră că deciziile tardive de a limita numărul de clienţi nu vor rezolva cu succes aglomeraţia, în condiţiile în care măsurile privind calculul aleatoriu al clientelei utilizând cota de cel puţin 7 metri pătraţi per client nu sunt obligatorii pentru toţi marii retaileri.
„Prelungirea cu o oră a închiderii va face diferenţa dintre faliment şi supravieţuire pentru micii comercianţi, care reprezintă coloana vertebrală a unei economii locale sănătoase. În plus, lipsa de predictibilitate a măsurilor decise de autorităţi a dus la pierderi mari de venituri pentru magazinele de proximitate, silite uneori să se adapteze peste noapte la «noua normalitate». O măsură atât de simplă şi de judicioasă, cum este prelungirea cu o oră a închiderii magazinelor de proximitate, va fi şi în beneficiul populaţiei care şi-ar adapta comportamentul de consumator. Trebuie remarcat că scăderea economică de numai 3,9% înregistrată anul trecut s-a datorat inclusiv muncii şi veniturilor generate de micii comercianţi locali, care sunt trecuţi cu vederea de fiecare dată când se iau decizii «la centru», fără o minimă consultare”, a declarat directorul executiv al CLCC, Constantin Rudniţchi.
CLCC numără peste 2.000 de companii, cu o cifră de afaceri cumulată de circa 50 de miliarde de lei şi un număr de 36.000 de angajaţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro