Clujul mai are până să devină destinaţie de city-break. Hotelier: „Pe weekenduri avem cel mai slab grad de ocupare. Oraşul trebuie promovat“
Grand Hotel Italia, hotelul de cinci stele din Cluj, parte a lanţului italian Select Hotels Group, estimează pentru acest an să atingă pragul de 40 de milioane de lei, faţă de 35 de milioane de lei anul anterior, după ce a deschis centrul spa.
♦ Gradul mediu de ocupare al hotelului de cinci stele Grand Hotel Italia din Cluj-Napoca a fost de 35% în ianuarie-aprilie, similar cu cel de anul trecut ♦ Hotelul are un nou centru spa pe 1.500 mp, o investiţie de un milion de euro.
Grand Hotel Italia, hotelul de cinci stele din Cluj, parte a lanţului italian Select Hotels Group, estimează pentru acest an să atingă pragul de 40 de milioane de lei, faţă de 35 de milioane de lei anul anterior, după ce a deschis centrul spa.
„Primele patru luni sunt similare ca grad de ocupare cu perioada de anul trecut. Avem un grad mediu de ocupare de 35%. Cea mai slabă ocupare o avem pe weekenduri. Cluj trebuie promovat ca destinaţie de citybreak, vedem acum doar o licărire pe partea de leisure“, a declarat pentru ZF Simion Prunean, administratorul hotelului şi acţionar minoritar, cu un pachet de 5%.
Grand Hotel Italia, cu o capacitate de 187 de camere, dar şi 14 săli de conferinţă se întinde pe o suprafaţă de peste 30.000 mp. Hotelul a fost deschis în 2011 în urma unei investiţii de peste 20 de milioane de euro făcute de familia de italieni Batani, care controlează mai multe unităţi hoteliere în Italia.
„Din totalul clienţilor cel mult 30% sunt străini care vin pentru evenimente, restul români. Am finalizat investiţia de un milion de euro în centrul spa şi sperăm să susţină creşterea cifrei de afaceri“. Centrul spa se întinde pe 1.500 de metri pătraţi şi include piscină, saune, săli de masaj şi o sală de fitness.
Cluj Napoca, al doilea pol de business al ţării, după numărul de firme prezente, are o capacitate de cazare de 12.000 de locuri în unităţile turistice, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică.
Oraşul reuşeşte să atragă turişti în perioada festivalurilor Untold sau Electric Castel.
„Avem deja camerele rezervate pentru luna august în zilele cu Untold (8-11 august)“.
Datele de la Ministerul de Finanţe arată că hotelul a finalizat în 2022 cu afaceri de 31,9 milioane de lei, faţă de 13 mil. lei şi profit în creştere. Compania a raportat un profit net în creştere la 11,8 mil. lei, faţă de 1,9 mil. lei anul anterior. În cadrul hotelului lucrează 90 de angajaţi, din care 15 sunt aduşi din Sri Lanka. Încă din 2021, Grand Hotel Italia a iniţiat procedura pentru aducerea de cameriste din Maroc, Sri Lanka şi Egipt pentru a acoperi deficitul de forţă de muncă pe această categorie de angajaţi.
Grand Hotel Italia face parte din lanţul hotelier Select Hotels Group, ce include mai multe unităţi hoteliere de lux în Italia, pe coasta Mării Adriatice. Cel care a văzut potenţial pe piaţa din Cluj Napoca a fost Antonio Batani (a decedat), care a ajuns în anii ’90 pe piaţa locală pentru recrutare de personal şi care a decis să ridice un hotel de cinci stele.
În Cluj Napoca mai activează hotelul de cinci stele Radisson Blu din Cluj Napoca, fostul hotel de două stele Sport, care a fost renovat cu 22 mil. de euro şi transformat într-un hotel de cinci stele. Proiectul a fost dezvoltat de Winners Park Invest, companie controlată indirect de Horia Ciorcilă.
Pe piaţa din Cluj Napoca mai opera hotelul de cinci stele Opera Plaza, cu 64 de camere, care a fost vândut către Universitatea Babeş Bolyai şi care va fi folosit ca spaţiu al Facultăţii de Drept dar şi City Plaza cu 85 de camere, care a preluat brandul Double Tree by Hilton, după afilierea la lanţul internaţional.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro