Comerţul alimentar va creşte cu 5% pe an, urmând a ajunge la 25 mld. euro în 2025. În ultimii cinci ani - 2015-2020 - piaţa a crescut cu 4 mld. euro
Comerţul alimentar local a ajuns anul trecut a ajuns la 19 mld. euro, continuându-şi trendul ascendent în pofida pandemiei de Covid-19.
Comerţul alimentar local a ajuns anul trecut a ajuns la 19 mld. euro, continuându-şi trendul ascendent în pofida pandemiei de Covid-19. În ultimii cinci ani - 2015-2020 - piaţa a crescut cu 4 mld. euro, iar avansul va continua în mod similar până în 2025, potrivit unui raport al companiei de cercetare şi analiză Roland Berger.
„Pandemia de COVID-19 a marcat anul 2020, aducând provocări atât la nivelul stilului de viaţă al consumatorilor, cât şi la nivelul sectoarelor economice. Cu toate acestea, retailul alimentar a prosperat în acest an atipic (...)“, conform aceleiaşi surse.
Trendul ascendent va continua, comerţul alimentar va avansa în medie cu 5% pe an, urmând a ajunge la 25 de miliarde de euro în 2025.
Factorii care contribuie la continuarea trendului pozitiv sunt creşterea macroeconomică, creşterea puterii de cumpărare (pe termen mediu şi lung) şi planurile ambiţioase de expansiune ale marilor lanţuri de comercianţi. Anual se deschid între 350 şi 450 de magazine moderne, bugetul de investiţii total al reţelelor străine apropiindu-se de 1 mld. euro, conform celor mai recente date ale ZF.
Reţelele internaţionale vor ajunge la 80% din piaţă până în 2025. Principalele segmente câştigătoare în următorii ani vor fi discountul, convenienţa şi online-ul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro