Companiile aeriene se întrec în promoţii la bilete ca să îşi ocupe locurile în avioane în primele luni din an: cum îşi atrag pasagerii pe destinaţiile operate?

Autor: Mirabela Tiron Postat la 08 ianuarie 2023 650 afişări

Companiile aeriene low-cost Wizz Air şi Ryanair, dar şi operatori de linie precum Air France sau British Airways au scos la vânzare bilete de avion la „reduceri“ pe mai multe destinaţii din portofoliu pentru a ocupa locurile de avioane în primele luni din an.

Companiile aeriene se întrec în promoţii la bilete ca să îşi ocupe locurile în avioane în primele luni din an: cum îşi atrag pasagerii pe destinaţiile operate?

♦ Ianuarie şi februarie sunt cele mai slabe luni din aviaţie din punct de vedere al traficului, gradul mediu de ocupare fiind de 50-60% la nivel internaţional, faţă de peste 80% într-o lună de vârf ca august.

Companiile aeriene low-cost Wizz Air şi Ryanair, dar şi operatori de linie precum Air France sau British Airways au scos la vânzare bilete de avion la „reduceri“ pe mai multe destinaţii din portofoliu pentru a ocupa locurile de avioane în primele luni din an. De altfel aceasta este una din strategiile companiilor aeriene care încearcă să stimuleze în prima lună din an achiziţia de bilete de avion pe anumite destinaţii în primele luni din an. Ianuarie şi februarie sunt cele mai slabe luni din aviaţie din punct de vedere al traficului, gradul mediu de ocupare fiind la 50-60%, faţă de peste 80% într-o lună de vârf ca august, potrivit statisticilor IATA (Inter­na­tional Air Transport Association).

„Companiile aeriene încearcă să îşi asigure prin promoţiile la bilete, lansate la început de an, traficul pentru ianuarie şi februarie, cele mai slabe luni din aviaţie din punct de vedere al gradului de ocupare. În medie, pe aceste luni companiile au 50-60% din locuri ocupate. De aceea cele mai multe promoţii se fac la  început de ianuarie, ca parte din strategia companiilor“, spune Adrian Ionaşcu, specialist în aviaţie.

Transportatorii aerieni low-cost scot oferte „fulger“, valabile pentru o zi sau două, pentru călătoriile efectuate în ianuarie şi februarie, când cererea nu este foarte mare. După ridicarea restricţiilor din pandemie, apetitul românilor pentru călătoriile în străinătate este în creştere iar aceste campanii pot stimula şi mai mult cererea în piaţă.

Datele centralizate de ZF de pe site-urile companiilor aeriene arată că la „promoţie“ sunt atât biletele pe destinaţiile pe care sunt operate zboruri directe, dar şi cele cu escală, de lung curier.

Compania aeriană Air France KLM a tăiat din preţul biletelor de avion şi cu 40% la călătoriile în peste 70 de destinaţii din SUA, Canada sau Caraibe, tarifele au toate taxele incluse şi sunt pentru zboruri dus-întors din Bucureşti către destinaţiile vizate.

„La început de an KLM lansează campania „Real Deal Days’’, reducând preţul biletelor de avion în medie cu până la 40%. Vor beneficia de preţuri speciale peste 70 destinaţii din SUA, Canada şi Caraibe, campania fiind valabilă pentru biletele achiziţionate până pe 25 ianuarie 2023. Perioada de călătorie este până la sfârşitul lunii iunie 2023“,  au transmis oficialii companiei aeriene.

Biletele la promoţie sunt pe  destinaţii din SUA – New York de la 465 euro, Miami şi Orlando de la 550 euro, San Francisco şi Los Angeles de la 636 euro, Las Vegas de la 639 euro, Canada – Toronto şi Montreal de la 505 euro, Caraibe – St Martin de la 752 euro, Aruba de la 793 euro şi Bonaire de la 784 euro.

Pe de altă parte, compania aerienă British Airways promovează tarife de la 42 de euro pe Bucureşti-Londra (zborul dus) pe site-ul companiei, spre această destinaţie concurenţa fiind foarte mare.

Londra este destinaţia spre care zboară şi companiile low-cost Wizz Air şi Ryanair, o destinaţie spre care sunt efectuate cele mai multe curse de altfel.

Şi jucătorii low-cost au tăiat din tariful biletelor de avion pentru a atrage cât mai mulţi pasageri, strategia Ryanair şi Wizz Air fiind de -a lansa constant oferte fulger, valabile pe o zi, pentru anumite perioade de călătorie.

Ryanair promovează pe site-ul companiei bilete la promoţie pentru lunile ianuarie şi februarie pentru toate destinaţiile operate din România. Promoţia se aplică doar pentru călătoriile realizate până pe 28 februarie anul acesta. Tarifele „la promoţie“ încep de la 11 euro un singur segment pe Milano, Pescara, Bruxelles, iar pe Londra de la 15 euro în timp ce pe Malta, Madrid sau Paphos încep de la 20 de euro pe segment, arată datele de pe site-ul companiei aeriene.

La debut de an  compania aeriană Wizz Air, liderul pieţei aeriene, a promovat mai multe oferte pe site-ul propriu, zboruri reduse inclusiv cu 23% pe toate destinaţiile.

Apetitul românilor pentru călătorii este în creştere, anul trecut s-au înregistrat cifre record în ceea ce priveşte suma cheltuită. Românii au cheltuit 5,9 miliarde de euro pe călătorii în străinătate anul trecut în perioada ianuarie-octombrie (cele mai recente date), faţă de 3,5 miliarde de euro în perioada similară a anului trecut, arată datele oficiale de la BNR. Pe de altă parte, străinii au lăsat în ţară doar 3,2 miliarde de euro în ian-octombrie, faţă de 2,1 miliarde de euro în perioada similară a anului trecut, arată aceiaşi sursă.

În anul de referinţă 2019 aproape 23 de milioane de pasageri au tranzitat aeroporturile locale iar conform estimărilor ZF pe baza datelor publice traficul aerian pentru anul trecut sare de 20 de milioane de pasageri, fără a atinge însă nivelul de dinainte de pandemie. Mai mult, căderea companiei aeriene low-cost Blue Air, care din septembrie anul trecut a anulat sute de curse, îşi pune amprenta pe piaţa aeriană locală, jucătorii low-cost fiind cei care susţin cel mai mare trafic din această piaţă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bilete,
destinatii,
ocupare,
companii aeriene,
avion

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.