Companiile cer, prin intermediul Camerei de Comerţ şi Industrie, reorganizarea administrativă prin reducerea numărului de judeţe de la 42 la 15, în contextul încasărilor sub estimări de la bugetul de stat
Companiile din România cer, prin intermediul Camerei de Comerţ şi Industrie (CCIR), reorganizare administrativă a teritoriului, prin reducerea numărului de judeţe de la 42 la 15, redefinirea noţiunii de comună ca localitate cu cel puţin 5.000 de locuitori, precum şi redefinirea noţiunii de oraş ca localitate cu cel puţin 10.000 de locuitori, pentru a se putea menţine avantajul competitive al fiscalităţii reduse, în contextul încasărilor sub estimări de la bugetul de stat.
De asemenea, mediul de afaceri cere ca toate instituţiile publice deconcentrate să fie regrupate sub această nouă formă administrativă.
Solicitarea CCIR vine pe fondul îngrijorărilor legate de situaţia bugetară prezentată de către Ministerul de Finanţe, organizaţia considerând că în acest context România riscă să piardă cele mai importante avantaje pe care le are: predictibilitatea şi fiscalitatea redusă.
”În împrejurările actuale, România nu mai este o destinaţie atractivă pentru investitorii străini din punctul de vedere al forţei de muncă calificate şi din cauza retrocedărilor făcute haotic. Astfel, România s-ar putea afla în imposibilitatea de a oferi terenuri pentru deschiderea unor linii de producţie, mai ales în contextul în care multe afaceri şi-au început relocarea din Asia. Singura atractivitate pe termen mediu şi lung a României poate rămâne fiscalitatea redusă susţinută de predictibilitate”, se arată în comunicatul CCIR.
Camera de Comerţ apreciază că există riscul ca prin adoptarea unor măsuri eronate în ceea ce priveşte acoperirea ”găurilor bugetare”, mediul de afaceri să devină, dacă nu un ”ţap ispăşitor”, atunci cel puţin o victimă colaterală.
Propunerea de reorganizare teritorială este susţinută şi de Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase (ROMPAN), Federaţia Patronală din Industria Materialelor de Construcţii din România (PATROMAT), Liga Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), Organizaţia Naţională Interprofesională Vitivinicolă (ONIV) şi Asociaţia Brokerilor din România
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro