Constructor cu contracte de 6,11 mld. lei cu CNAIR, absent de pe şantierele Autostrăzii Transilvania

Autor: Laura Buciu Postat la 13 iulie 2022 151 afişări

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă, marţi noaptea, că UMB, care a cerut, pe de o parte, rezilierea contractelor, iar pe de altă parte absentează de pe şantiere, lucrează acum pe aproape toate şantierele, cu excepţia celor ale Autostrăzii Transilvania.

Constructor cu contracte de 6,11 mld. lei cu CNAIR, absent de pe şantierele Autostrăzii Transilvania

Potrivit CNAIR, marţi, UMB lucrează „pe aproape toate şantierele”, deşi constructorul a încercat să lase de înţeles că va opri total activitatea pe toate şantierele în ciuda contractelor semnate şi a termenelor asumate.

„Astăzi, 12 iulie 2022, UMB lucrează pe următoarele şantiere: DEx Craiova – Piteşti, Tronson 2, Lot 2 (Piatra Olt – Valea Mare), Tronson 3 (Valea Mare – Coloneşti), DEx Brăila – Galaţi. Excepţie fac şantierele de pe Autostrada Transilvania, respectiv loturile Nădăşelu-Mihăieşti şi Mihăieşti-Zimbor, unde muncitorii UMB nu s-au prezentat de luni la muncă”, arată CNAIR, pe pagina de Facebook.

UMB mai desfăşoară în prezent activităţi de proiectare pentru următoarele obiective: Autostrada Transilvaniei (sectorul Zimbor – Poarta Sălajului), A0 Nord, lotul 2 şi 4, DEx Craiova –Piteşti, Tronson 4 (Coloneşti – Oarja – Piteşti), Podul Cosmeşti, VO Galaţi.

„UMB, care are contracte cu CNAIR în valoare de 6,11 miliarde de lei (fără TVA), este singurul constructor din Romania care a cerut până acum pe de o parte rezilierea amiabilă a unor contracte, iar pe de altă parte a început să înregistreze o absenţă masivă a muncitorilor din două şantiere. De altfel, cele două şantiere ale UMB de pe Autostrada Transilvania sunt singurele din România de pe care întregul personal lipseşte nemotivat încă de la începutul acestei săptămâni. Creşterea preţurilor provocate de situaţia geopolitică actuală este resimţită de toţi constructorii care lucrează pe şantiere în România, dar niciun alt constructor nu a încetat lucrul în şantier”, precizează CNAIR.

CNAIR precizează că România a iniţiat în premieră o legislaţie care să vină în sprijinul antreprenorilor astfel încât aceştia să resimtă cât mai puţin şocul scumpirii materialelor de construcţie.

În ceea ce priveşte contractele semnate cu CNAIR, în afară de şantierele UMB şi ale Tirena Scavi (care nu lucrează din alte considerente), în prezent în România mai sunt deschise încă 20 şantiere pe care lucrează constructori din România, Austria, Italia, Turcia, Japonia şi Grecia care nu au întrerupt lucrările.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
contract,
autostradă,
cnair

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.