Consumul accelerează puternic: Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, principalul indicator pentru consumul privat, s-a majorat în aprilie cu 42,8% an/an. În primele patru luni, consumul a crescut cu 12,5%
Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, principalul barometru pentru consumul privat, a marcat în luna aprilie o creştere cu 42,8%, ca serie brută, faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare cu 62,5%, la vânzările de carburanţi cu 56,5% şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 21,2%, arată datele transmise vineri de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, principalul barometru pentru consumul privat, a marcat în luna aprilie o creştere cu 42,8%, ca serie brută, faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare cu 62,5%, la vânzările de carburanţi cu 56,5% şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun cu 21,2%, arată datele transmise vineri de Institutul Naţional de Statistică (INS).
“Statisticile indică accelerarea dinamicii anuale a volumului vânzărilor din comerţul cu amănuntul în aprilie spre un nivel record, evoluţie puternic influenţată de efectul bază, date fiind restricţiile implementate anul trecut pentru contracararea crizei sanitare”, notează într-o analiză Andrei Rădulescu, director Analiză Macroeconomică la Banca Transilvania.
În primele patru luni, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a înregistrat o creştere pe ansamblu cu 12,5%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (plus 22,0%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 9,3%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 5,2%).
(Sursa: INS)
Comparativ cu luna martie 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a crescut pe ansamblu cu 5,0%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 7,1%) şi la vânzările de produse nealimentare (plus 6,9%).
Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 2,4%.
Conform scenariului macroeconomic central al Băncii Transilvania consumul privat, principala componentă a PIB, s-ar putea majora în perioada 2021-2023 cu o dinamică medie anuală de 4%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro