Contra externalizarii

Postat la 07 noiembrie 2006 1 afişăre

Companiile de administrare a flotelor auto se impun pe piata romaneasca. Pentru a scapa de unele batai de cap, proprietarii parcurilor auto opteaza pentru externalizarea activitatii de administrare a acestora. Exista insa si firme care merg impotriva curentului.

Companiile de administrare a flotelor auto se impun pe piata romaneasca. Pentru a scapa de unele batai de cap, proprietarii parcurilor auto opteaza pentru externalizarea activitatii de administrare a acestora. Exista insa si firme care merg impotriva curentului.

 

Primele incercari au aparut acum un deceniu, cand Fleet Management Services (FMS) propunea cele dintai servicii de administrare a parcurilor auto de pe piata romaneasca. Piata s-a aglomerat considerabil in ultimii doi ani, cand divizii specializate in administrarea flotelor ale unor mari grupuri au intrat pe piata. Acum ALD Automotive, Porsche Mobility sau Sixt New Kopel se lupta sa convinga proprietarii de parcuri auto de avantajele externalizarii serviciilor de administrare a masinilor. In acelasi timp, insa, alti manageri gasesc ca e mai profitabil sa-si construiasca singuri propria flota. "Vrem sa extindem anul viitor flota auto, poate sa o dublam", spune Narcis Mihai, director general al firmei de distributie Lekkerland Convenience, companie care a cumparat in aceasta vara sapte autovehicule - cinci camioane si doua utilitare. Interesant este ca, inainte de aceasta achizitie, o alta companie se ocupa de livrarile Lekkerland.

 

Grupul Lekkerland a cumparat la sfarsitul anului trecut Macromex Convenience, firma care se ocupa de distributia in magazinele din benzinarii.

 

"Motivul probabil ca il banuiti, este vorba de costuri, dar si de abordarea clientilor", explica Mihai, in opinia caruia este mult mai eficient sa ai propria flota, dar mai ales proprii oameni de distributie. In plus, Lekkerland Convenience vrea sa introduca sisteme de distributie care se regasesc in oferta grupului Lekkerland la nivel european. "Este normal sa mergi cu o flota proprie daca vrei sa introduci anumite standarde", sustine Narcis Mihai. Acum Lekkerland aprovizioneaza circa 550 de puncte de livrare, inclusiv benzinarii din retelele Petrom, Rompetrol, OMV sau MOL. Si reprezentantii grupului Rompetrol, care cuprinde 40 de firme, fiecare cu propriul parc auto, sunt de parere ca este mult mai sigur si mai profitabil sa-si administreze singuri flotele. De altfel, Rompetrol nu intentioneaza sa externalizeze administrarea parcului auto, desi au existat de-a lungul timpului oferte din partea unor firme specializate. "Nici macar una dintre ofertele de externalizare pe care le-am avut pana in prezent nu a fost mai buna decat propriile servicii", apreciaza reprezentantii grupului. Pe de alta parte, companii ca Vodafone si Cosmote au ales deja sa-si externalizeze administrarea flotelor catre Porsche Mobility, divizia de gestiune de flote a grupului Porsche. Pentru serviciile de administrare a flotelor primii clienti au fost companiile multinationale, obisnuite cu utilizarea acestor produse pe alte piete, spun oficialii firmelor de profil. Insa companiile autohtone devin tot mai interesate de acest tip de servicii. ALD Automotive, bunaoara, estimeaza pentru anul viitor o dublare a afacerilor, pe fondul cresterii sustinute a flotelor marilor companii din Romania, dupa cum spunea in urma cu cateva saptamani Philip Valigny, directorul general al firmei. La acea data, compania avea in administrare o flota de 1.000 de autovehicule livrate, in timp ce, potrivit lui Valigny, alte 400 de unitati urmau sa intre in folosinta in perioada imediat urmatoare. La randul ei, prima firma de profil din Romania - FMS - are incheiate contracte de management integral cu peste 25 de companii, insumand mai mult de 2.000 de autoturisme, utilitare usoare si camioane, si asigura management partial pentru alte aproximativ 1.800 de vehicule. FMS are clienti precum: Ozone Laboratories, Intrarom, Mediplus, Intersnack (Chio), Sensiblu, Scholl Romania, Miniblu, Alstom, Coca-Cola Romania sau Aviva Asigurari.

 

Si chiar daca unele companii aleg in continuare varianta propriei flote, nu toti proprietarii de parcuri auto gandesc insa la fel. Drept dovada stau anvergurile afacerilor pe care le-au realizat in scurt timp firmele specializate in administrarea flotelor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Contra externalizarii
/actualitate/contra-externalizarii-1007384
1007384
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.