Contzilla: Patru măsuri administrative pentru antreprenori pe perioada stării de urgenţă

Postat la 05 aprilie 2020 112 afişări

Iată mai jos patru dintre ultimele măsuri luate de autorităţi, la nivel administrativ şi legislativ:

Contzilla: Patru măsuri administrative pentru antreprenori pe perioada stării de urgenţă

 În contextul actual, din cauza stării de urgenţă, există o adevărată efervescenţă legislativă, constând în măsuri care să sprijine mediul antreprenorial şi nu numai.

Iată mai jos patru dintre ultimele măsuri luate de autorităţi, la nivel administrativ şi legislativ:

1. Agentia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a anunţat în 02.04.2020  lansarea platformei digitale  aici.gov.ro, pentru încărcarea documentelor necesare acordării şomajului tehnic pentru angajaţii cărora li s-a suspendat temporar contractul individual de muncă din iniţiativa angajatorului ( conform art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii). Această platfomă este o alternativă la modalitatea de transmitere pe e-mail a documentaţiei necesare solicitării indemnizaţiilor de şomaj tehnic.

În 02.04.2020 ANOFM a raportat peste 860.000 suspendări şi peste 170.000 de încetări de contracte de muncă. Cele mai multe suspendări au avut loc în industria prelucră­toare, în timp ce, cele mai multe încetări au avut loc în comerţul cu ridicata şi amănuntul, repararea autovehiculelor.

2. În ce priveşte rambursările de TVA, în luna martie 2020 ANAF a raportat restituirea TVA în sumă de aproximativ 4 miliarde de lei, reprezentând peste 24.000 de deconturi de TVA. De la data declarării stării de urgenţă, în cadrul ANAF s-a accelerat procesul de rambursare a TVA prin relocarea personalului implicat în acţiunile de control suspendate. De asemenea, s-au desfăşurat campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregătite cu rapiditate compensările şi restituirile de taxe, necesare în derularea procedurii de rambursare, potrivit unui comunicat de presă din 02.04.2020.

3.  În ceea ce priveşte TVA şi taxele vamale pentru importuri destinate combaterii COVID-19, Ministerul Finanţelor Publice a solicitat Comisiei Europene autorizarea pentru a putea aplica scutiri de taxe vamale şi TVA pentru importurile destinate prevenirii şi combaterii răspândirii coronavirusului, iar Comisia Europeană urmează să emită decizia de aprobare. Totodată, guvernul a aprobat prin OUG nr. 33 din 26 martie 2020, ca în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA, să nu se facă plata efectivă la organele vamale a TVA pentru importul de medica­men­te, echipamente de protecţie, alte dispozitive sau echipamente medicale şi materiale sanitare, care pot fi utilizate în prevenirea, limitarea, tratarea şi combaterea COVID - 19.

Organele vamale nu solicită plata TVA în vamă pentru importurile acestor produse pe toată durata stării de urgenţă şi 30 de zile de la data încetării acesteia.

4. Contribuabilii plătitori de impozit pe profit care plătesc impozitul datorat pentru trimestrul I 2020, respectiv pentru plata anticipată aferentă aceluiaşi trimestru, până la termenul scadent de 25 aprilie 2020, inclusiv, beneficiază de o bonificaţie calculată asupra impozitului datorat, astfel:

a) 5%- contribuabilii mari;

b) 10% - ceilalţi contribuabili.

Şi plătitorii de impozit pe veniturile microîntreprinderilor beneficiază de o bonificaţie de 10% calculată asupra impozitului datorat pentru trimestrul I al anului 2020, dacă efectuează plata până la 25 aprilie 2020, inclusiv.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
stare de urgenta,
antreprenori,
perioada

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.