Cristian Cârjan, eMAG: „Odată ce tehnologia va eficientiza sarcinile repetitive, vom avea mai mult timp şi energie să gândim”

Autor: Ioana Matei Postat la 20 iunie 2023 140 afişări

Cristian Cârjan, eMAG: „Odată ce tehnologia va eficientiza sarcinile repetitive, vom avea mai mult timp şi energie să gândim”

Cristian Cârjan are 38 de ani şi o experienţă de peste 15 ani atât în retailul online, cât şi în cel clasic. El şi-a început cariera încă din timpul facultăţii, în vânzări, evoluând pe poziţii cu responsabilitate complexă precum cele de Business Unit Manager sau de Director Comercial. Din 2015 face parte din echipa eMAG.


Cristian Cârjan

Senior Commercial Director eMAG (Dante International), 38 de ani

Cifră de afaceri (2022): 7,1 mld. lei

Profit net: 123,7 mil.  lei

Număr de angajaţi: 3.309


1. Ce rol v-aţi propus să aveţi în 2030? Mă văd într-o poziţie de senior management, pentru că îmi plac provocările care vin odată cu un rol de coordonare a unor proiecte complexe. Mai mult decât atât, este o mare satisfacţie să lucrez în echipă, alături de colegi, pentru a atinge obiectivele pe care ni le propunem.

2. Ce calităţi/abilităţi de leadership credeţi că trebuie să aveţi în organigrama în care inteligenţa artificială lucrează cot la cot cu angajaţii umani? Sunt convins că AI ne ajută să înlocuim majoritatea sarcinilor repetitive, care consumă timp, dar cred în continuare că oamenii programează maşinile, nu invers, şi că inteligenţa umană va rămâne superioară, cel puţin pe baza evoluţiei tehnologice de astăzi. În acest context, în care lumea în care trăim este în permanentă schimbare, este responsabilitatea oricui, cu atât mai mult a unui lider, să se dezvolte permanent inclusiv însuşindu-şi cunoştinţe de coding pentru a se adapta cât mai uşor la schimbare şi la noua „limbă” universală. Însă chiar şi cu inteligenţă artificială, principala calitate a unui lider trebuie să rămână inteligenţa emoţională, cea care ne deosebeşte şi ne ajută să construim relaţii interumane şi echipe performante. Inteligenţa emoţională dublată de o bună comunicare şi capacitatea de a coordona aceste echipe cu empatie cred că vor fi abilităţi de care vom avea nevoie şi în acest viitor deloc îndepărtat.

3. Care vor fi principalele provocări pentru liderul anului 2030? Viteza de schimbare a contextului în care lucrăm va creşte, generaţiile noi acceptă în mod diferit status - quo-ul, iar aceasta va fi o provocare pentru orice business de a menţine implicarea echipelor şi de a putea oferi răspunsuri adecvate la cerinţele clienţilor. Ne aşteptăm ca şi clienţii să acţioneze diferit, cu alte atribute de achiziţie, mai degrabă unele inspiraţionale, legate de lifestyle şi apartenenţă, diferite de cele de brand, fiabilitate sau calitate-preţ de astăzi.

4. Dar principalele oportunităţi pe care le veţi avea ca lideri odată cu avansul tehnologiei? Odată ce tehnologia va eficientiza sarcinile repetitive, vom avea mai mult timp şi energie să gândim. Vom putea planifica mai bine şi implementa idei noi, iar datele sunt deja cea mai valoroasă resursă cu care trebuie să învăţăm să operăm astfel încât să ajungem acolo unde ne sunt clienţii.

5. Cum vă imaginaţi că va arăta săptămâna de lucru în 2030 şi agenda unui lider din viitor? Mai este foarte puţin până în 2030 şi tendinţele pe care le vedem încă de pe acum ne fac să întrezărim un viitor apropiat cu digitalizare pe o scară şi mai largă, în care ne vom putea conecta şi mai simplu ca azi. Modul de lucru de la distanţă va fi norma şi normalul, fiind adoptat mult mai mult de business.

6. Cum credeţi că se va desfăşura un interviu de angajare în 2030 şi ce calităţi veţi aprecia cel mai mult la un viitor coleg? Ne putem imagina că preselecţia va fi realizată de un sistem AI precum chatboţii de astăzi, iar interviurile se vor desfăşura integral online. Dar cred că vom vedea şi alte modalităţi de a interacţiona, bazate pe realitatea virtuală, de pe dispozitive precum sistemul Apple Vision Pro.    


BUSINESS Magazin va lansa în curând anuarul 100 TINERI MANAGERI DE TOP, EDIŢIA 2023, unde vorbim cu cea mai nouă generaţie de tineri manageri şi antreprenori cu vârsta de până în 40 de ani despre schimbările cu care se confruntă sub influenţa tot mai mare a AI. Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a catalogului să analizăm modul în care cei mai tineri manageri şi antreprenori vor reuşi să conducă organizaţiie din România către un viitor în care inovaţia, eficienţa, sustenabilitatea, dar şi emoţiile umane vor defini noua lume a afacerilor. Cristian Cârjan, Senior Commercial Director, eMAG (Dante International), este unul dintre managerii al căror profil va apărea în cadrul acestui proiect.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
LEADERSHIP,
Cristian Carjan,
eMAG,
tehnologie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.