Criză pe piaţa românească de năut: Din cauza retailerilor care nu vor să colaboreze cu noi, producătorii români nu vor să devină mari. Noi investim în România, dar România rămâne captivă marilor corporaţii din domeniul alimentar
„Am redus suprafaţa cultivată de la 700 ha la 340 ha. Retailerii importă năut foarte ieftin din Belarus, Turcia şi Ucraina.“
Marian Iordache, alături de soţia sa Elena şi de fiica Cristina, se ocupă de agricultură în localitatea Adunaţii-Copăceni din judeţul Giurgiu de mai bine de 25 de ani, iar una dintre culturile pe care a mizat fermierul încă de la început este cea de năut, datorită profitabilităţii ei. Totuşi, lipsa pieţei de desfacere în România din ultimii doi ani şi condiţiile climatice nefavorabile l-au determinat să îşi restrângă cultura de la 700 de hectare la 340 de hectare anul acesta.
„Până anul trecut am vândut şi în România năut, dar acum nu se mai poate, pentru că retailerii îl importă foarte ieftin din Belarus, Turcia şi Ucraina, ţări care nici măcar nu sunt în Uniunea Europeană şi folosesc substanţe - erbicide sau fungicide – care la noi sunt interzise. Eu vând năut cu 800 de euro/tonă acum, iar Mega Image, de exemplu, îl vinde cu 4.000 de euro/tonă. Avantajul nu este al cultivatorului, este al celui care are rafturi“, spune Marian Iordache, fondatorul companiei Agro Total SRL din Adunaţii Copăceni.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro