CSR 2022. Grădina Noastră - Carrefour România

Postat la 03 ianuarie 2023 120 afişări

Motivaţie:

Proiectul Grădina Noastră reprezintă un demers strategic implementat la nivel naţional, prin care Carrefour susţine agricultorii locali şi ultralocali. Acesta este aliniat la angajamentul global Act for Food asumat de Carrefour la nivel de grup în 2018, prin care compania îşi propune să devină lider mondial în tranziţia alimentară, oferind acces la alimente sănătoase, de calitate şi la preţuri corecte. Ca parte din acest angajament, prin proiectul Grădina Noastră, Carrefour le oferă clienţilor săi access la o ofertă variată de fructe, legume şi verdeţuri proaspete, satisfăcând interesul crescut al acestora pentru produse locale. „Amprenta locală reprezintă un pilon strategic esenţial pentru Carrefour. Prin acest proiect venim în sprijinul producătorilor locali, susţinând în acest fel dezvoltarea legumicolă a României. De asemenea, prin acest model reuşim să răspundem cererii din rândul consumatorilor pentru produsele locale, dar şi să promovăm colaborarea dintre fermieri şi lanţurile de retail. (…) Cu atât mai mult în contextul în care ne aflăm, grija faţă de resursele comunităţii a devenit nu doar un «nice to have», ci un «must-have». Astfel, mai mult decât oricând, implicarea companiilor în proiecte care să protejeze, să valorifice sau să potenţeze aceste resurse este crucială.”

Descrierea proiectului:

Proiectul le oferă producătorilor locali avantajele colaborării cu o reţea naţională de magazine (piaţă de desfacere extinsă, preluare rapidă a producţiei, garanţia desfacerii, impact local extins, consultanţă şi sprijin în privinţa dezvoltării, planificării producţiei, garanţia calităţii produselor, asigurarea unui flux constant, planificat de produse care să elimine risipa). Consumatorii pot beneficia de avantajele aprovizionării din surse locale, oferind astfel garanţia securităţii alimentare, acces la produse locale de calitate, sănătoase şi curate, varietate de produse pe o perioadă extinsă a anului, precum şi prospeţime prin sistemul de distribuţie rapidă între şase şi 24 ore de la culegere direct la raft. Punerea în practică a proiectului a vizat alegerea bazinelor legumicole, dezvoltarea unui cadru de funcţionare, înfiinţarea primei cooperative cu cel puţin patru familii de fermieri – conform cadrului legal şi atragerea de noi membri. Procesul vizează atât sprijinirea directă a producătorilor locali, prin consultanţă, planificarea producţiei şi oferirea accesului pe piaţa de desfacere, cât şi prin comunicarea iniţiativei către publicul larg, amplificată odată cu evenimentul de lansare Grădina Noastră prin parteneriate cu presa şi influenceri locali.

Rezultate:

Ca urmare a acestui proiect, în vârf de sezon, 100% din necesarul de legume şi verdeţuri de sezon din reţeaua Carrefour, care pot fi cultivate local, este asigurat de partenerii înscrişi în cele patru cooperative agricole Grădina Noastră. Doar anul trecut, peste 7.500 de tone de fructe, legume şi verdeţuri produse de cooperativele Vărăşti şi Zarand au ajuns pe rafturile magazinelor Carrefour din România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.