CSR 2023. De Ziua Mediului, învaţă să reciclezi de la cei mai buni

Postat la 20 octombrie 2023 47 afişări

Motivaţie:

Campania a pornit de la un adevăr simplu şi relevant în România: înainte să existe concepte precum responsabilitate sau sustenabilitate, românii au ştiut să descurajeze risipa, să-şi reutilizeze resursele şi să transforme ambalajele în obiecte folositoare, scriu reprezentanţii BAT Trading România. PET-urile erau transformate în stropitoare pentru plante, borcanele erau utilizate ca vaze pentru flori, caserolele erau reutilizate sau apa de ploaie era colectată pentru a uda florile în grădină. „De asemenea, pentru a încuraja comportamente sustenabile, este nevoie de comunicare, de promovarea unor informaţii cu rezonanţă şi de oferirea unor exemple concrete”, adaugă ei. De aceea, Ziua Internaţională a Mediului 2023 a fost un bun prilej pentru a aminti românilor ceea ce, de fapt, ştiau deja: bunele obiceiuri de reciclare şi reutilizare învăţate de la cei mai înţelepţi din jur. Mesajele şi elementele vizuale ale campaniei au utilizat o simbolistică cu rezonanţă („cei dragi” din familiile tuturor, care au ştiut cu mult înaintea vremurilor să recicleze şi să reutilizeze).  Campania ţinteşte publicul larg, naţional, atât segmentele de vârstă superioare (prin imagistica utilizată), cât şi noile generaţii + 18 ani, prin referirea la elemente dragi şi cu relevanţă.

BAT are o strategie globală de sustenabilitate bine definită, cu obiective clare privind eliminarea plasticului, managementul deşeurilor, gestionarea responsabilă a apei, ca direcţii – cheie de activitate, cuprinse în strategia de business a companiei şi cu parametri de trasabilitate foarte clari.

„Sustenabilitatea nu implică perfecţiune, ci perseverenţă şi un proces continuu de conştientizare a gesturilor pe care atât companiile, cât şi fiecare dintre noi la nivel individual le putem asuma şi exersa ca mod de gândire şi comportament responsabil. Credem cu tărie că doar alături de angajaţii, partenerii comerciali şi publicul nostru putem obţine rezultate concrete pentru protejarea mediului şi pentru dezvoltarea unui impact pozitiv în societate”, scriu reprezentanţii companiei. Campania vorbeşte despre reciclare şi reutilizare prin gesturi pe care le recunoaştem adesea în familiile noastre şi, de aceea, ne-am dorit să ajungem atât la publicul urban cât şi la cel rural, pentru că bunele comportamente de mediu sunt universale. 

Descrierea proiectului:

Proiectul a fost lansat pe 5 iunie 2023, data oficială a Zilei Internaţionale a Mediului, şi s-a derulat pe întreaga perioadă a lunii iunie 2023. Fiind o campanie de conştientizare derulată la nivel naţional, elementele centrale au fost cele creative şi de media. Strategia creativă a avut la bază valorificarea unui insight foarte puternic din ADN-ul cultural al românilor, iar ulterior elementele campaniei au fost amplificate prin tactici specifice de comunicare: media, advertising digital, social media.

Mai multe persoane publice au acceptat provocarea lansată în cadrul campaniei de a răspunde şi a exemplifica comportamente sustenabile învăţate de-a lungul anilor în familie, iar mesajele lor au rezonat cu peste 3,5 milioane de români.

Rezultate:

Campania a ajuns la peste 3,5 milioane de oameni (reach) şi a generat inclusiv reacţii pozitive şi de multiplicare a mesajelor campaniei. „Vom vedea în următorii ani, în ceea ce vedem zi de zi în jur. La BAT, credem cu tărie în suma gesturilor mici, repetitive, făcute zi de zi, iar dacă fiecare dintre noi reuşim, în urma acestor campanii, să facem doar un gest responsabil mic, consecvent în fiecare zi, vom vedea multe îmbunătăţiri în anii ce urmează”, descriu reprezentanţii companiei aşteptările lor în ceea ce priveşte această companie. Pe termen lung, BAT şi-a asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sănătăţii, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulţi o gama variata de produse cu risc redus*. Pentru a realiza acest obiectiv, BAT se transforma într-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrată cu adevărat pe consumatori, iar sustenabilitatea are un rol central în strategia de transformare a companiei. BAT şi-a stabilit o serie de obiective  de sustenabilitate, precum neutralitatea emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 şi 2 până în 2030, eliminarea utilizării plasticului de unică folosinţă non-necesar şi realizarea tuturor ambalajelor din plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil până în 2025.

Sustenabilitatea şi generarea unui impact pozitiv în societate fac parte din acest obiectiv strategic de a construi un viitor mai bun – A Better Tomorrow™. Anul acesta, BAT a publicat primul raport anual combinat al performanţei de business şi sustenabilitate, prin care a anunţat rezultate remarcabile obţinute în atingerea obiectivelor ambiţioase privind protejarea mediului, sociale şi de guvernanţă (ESG), fiind între primele companii la nivel global care au efectuat şi prezentat rezultatele unei Evaluări de Dublă Materialitate. Este o abordare care reflectă angajamentul puternic al companiei faţă de raportarea transparentă şi de integrarea durabilităţii şi a aspectelor ESG în modul în care ne gestionăm afacerea.

*Pe baza dovezilor ştiinţifice şi presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de riscuri şi creează dependenţă

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.