Cum a ajuns DRIM Daniel, o companie fondată acum 30 de ani la Piteşti de familia Trandafir, un pion important pe harta dezvoltării locale a retailerului polonez Zabka, concurent cu Mega Image şi Profi
DRIM Daniel Distribuţie FMCG, companie românească de distribuţie de bunuri de larg consum, al cărei pachet majoritar de părţi sociale a fost preluat de retailerul polonez Zabka, cu afaceri de 3,4 mld. euro, are o istorie de 30 de ani, acoperind astăzi mai bine de 13.000 de magazine în special din comerţul tradiţional.
♦ „Avem parteneriate şi pe 20 de ani“, spunea Radu Trandafir, acţionar al DRIM Daniel despre compania care a început cu un magazin în Piteşti, un depozit de 60 mp în acelaşi oraş şi un prim client – Kandia Dulce ♦ În 2022, DRIM Daniel a avut afaceri de 105 mil. euro şi 680 de angajaţi.
DRIM Daniel Distribuţie FMCG, companie românească de distribuţie de bunuri de larg consum, al cărei pachet majoritar de părţi sociale a fost preluat de retailerul polonez Zabka, cu afaceri de 3,4 mld. euro, are o istorie de 30 de ani, acoperind astăzi mai bine de 13.000 de magazine în special din comerţul tradiţional.
Compania ale cărei baze au fost puse de familia Trandafir în 1994 în Piteşti a început cu un magazin de vânzare cu amănuntul şi în acel an a reuşit să deschidă un magazin angro. Compania are în prezent clienţi precum Nestlé, Mondelez, Mars, PepsiCo, Jacobs Douwe Egberts, Dr. Oetker, L’Oreal sau Kandia Dulce. Acesta din urmă a fost şi primul client cu care a semnat un contract de distribuţie în 1995, închiriind la acea vreme un depozit de 60 mp în Piteşti. Următorul client a fost Regal Corporation, companie cumpărată ulterior de Dr. Oetker.
„Parteneriatele noastre sunt pe termen lung, avem parteneriate de peste 20 de ani. Noi avem un contract de distribuţie cu companiile, nu neapărat pe zonă pentru că nu există exclusivităţi pe zonă, dar noi ne facem treaba pe zona pe care o acoperim şi putem fi eficienţi. Cumpărăm de la ei bunuri, avem agenţi care merg în magazine, îi ajută pe clienţi să facă comanda, uneori să listeze produsele sau aranjează marfa la raft. Livrăm a doua zi produsele din depozitele noastre“, spunea anterior Radu Trandafir, director general al DRIM Daniel Distribuţie FMCG, în cadrul emisiunii ZF Live. Într-o altă intervenţie din cadrul emisiunii ZF, el spunea că în judeţul Argeş, acolo de unde a pornit practic businessul, DRIM Daniel acoperă peste 1.100 de magazine, adică peste 65% din unităţile din acest judeţ. La nivelul întregului univers de distribuţie al companiei, Argeş mai reprezintă circa 10%, conform ultimelor date. Astfel, de la un mic magazin fondat în urmă cu 30 de ani într-un oraş de provincie, astăzi DRIM Daniel este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de distribuţie de bunuri de larg consum.
Radu Trandafir, director general al DRIM Daniel Distribuţie FMCG
În total, DRIM Daniel lucrează cu peste 30 de furnizori în prezent. „Cei mai mari reprezintă 15% din business. E un procent peste care poate să devină nesănătos, dar nu am întâmpinat asta. În general, încercăm să creştem sănătos, dar încercăm să diversificăm portofoliul şi atunci poate ei scad în ponderea din businessul nostru, dar per total furnizorii cresc în piaţă“, mai spunea Radu Trandafir în cadrul ZF Live. În 2022, DRIM Daniel acoperea deja 20 de judeţe din ţară, 450 de vehicule proprii (în special turisme pentru forţa de vânzări) şi 11 depozite, dintre care 10 deservesc comerţul tradiţional şi unu, din zona Moldovei, acoperă clienţii din zona de benzinării.
În 2022, compania a semnat un contract de distribuţie cu Evyap, companie din Turcia specializată în produse de îngrijire, dar şi cu o companie din Bulgaria pentru detergenţi şi săpunuri. De asemenea, compania a mai devenit şi importator oficial pentru brandul Mokate, un producător de cafea şi ceai, după cum spunea anterior Radu Trandafir. El afirma că unul dintre cele mai importante proiecte de dezvoltare ale companiei este platforma de la Slatina, compania având multe zone unde este la capacitate maximă şi are „mai multe oportunităţi de business decât poate lua“. Investiţia în această platformă de 7.000 mp suprafaţă de depozitare a fost de circa 4 milioane de euro.
DRIM Daniel Distribuţie FMCG era controlată anterior tranzacţiei de Marcela Trandafir (52% din părţile sociale), Radu Trandafir (24%) şi Ioana Ioniţescu (24%), conform Termene.ro.
Tranzacţia prin care Zabka preia pachetul majoritar al DRIM Daniel va fi finalizată după îndeplinirea tuturor cerinţelor de reglementare. Valoarea dealului nu a fost făcută publică, dar este estimată de ZF la câteva zeci de milioane de euro.
DRIM Daniel Distribuţie FMCG a avut în 2022 o cifră de afaceri de 516 mil. lei (peste 105 mil. euro), un profit net de 16,4 milioane de lei şi un număr de 678 de angajaţi, conform datelor publice.
Cine este Zabka, compania care preia pachetul majoritar al DRIM Daniel
Reţeaua de magazine Zabka din Polonia are astăzi circa 10.000 de unităţi. Spre comparaţie, tot comerţul modern din România – adică magazinele a zece reţele - abia merge spre 4.500 de unităţi.
Compania a fost fondată în 1998 de un antreprenor polonez care a mizat pe o expansiune agresivă încă din primii ani, ajungând la 1.700 de magazine până în 2005. În 2007, businessul a fost preluat de fondul Penta Investment, care în România deţine grupul A&D Pharma, mai exact lanţul de farmacii Dr. Max (fosta reţea Sensiblu şi Punkt) şi distribuitorul farma Mediplus. Patru ani mai târziu, în 2011, Penta a vândut businessul polonez de retail către Mid Europa Partners, care la rândul său a cedat ulterior controlul. Era anul 2017, iar cumpărătorul era un alt fond – CVC Capital Partners -, despre care piaţa scria că a plătit până la 1,5 mld. euro pentru 4.500 de magazine.
Jucătorii din comerţul alimentar local spun că achiziţia pachetului majoritar al DRIM Daniel de către polonezi îi ajută să îşi cunoască partenerii viitori de afaceri şi să înţeleagă mai bine piaţa autohtonă, conform datelor ZF. Astfel, ei vor avea o bază de pornire şi o centrală de achiziţii, care îi va ajuta în ceea ce priveşte expansiunea viitoare în zona de retail.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro