Cum a ajuns o afacere din Suceava să fie al doile lanţ de cafenele din România, cu peste 70 de unităţi
Zireto Caffe, un business pornit în 2017 la Suceava, a ajuns astăzi la peste 70 de cafenele în România, iar jumătate dintre unităţi sunt operate în sistem de franciză.
♦ Oficialii Zireto Caffe susţin că sunt al doilea cel mai extins lanţ de cafenele din România, după 5 to go.
Zireto Caffe, un business pornit în 2017 la Suceava, a ajuns astăzi la peste 70 de cafenele în România, iar jumătate dintre unităţi sunt operate în sistem de franciză. Oficialii companiei susţin că sunt al doilea cel mai extins lanţ de cafenele din România, după 5 to go, depăşind astfel reţele internaţionale precum Starbucks sau McCafe (McDonald’s) ca număr de unităţi.
„Povestea noastră începe în 10 aprilie 2017, moment în care am inaugurat prima cafenea de tip To Go din lanţul nostru. Zireto Caffe este acum a doua cel mai extinsă reţea de cafenele din România, un brand cu capital 100% românesc şi cu o scalare accelerată“, spune Marian Moscaliuc, director de marketing în cadrul companiei.
După aproape şase ani de activitate, businessul are trei tipuri de concepte de cafenea – cel iniţial, To Go, drive-thru şi walk-in (cu servire la masă).
„Date fiind aceste formate în care ne desfăşuram activitatea, cafenelele noastre pot măsura între 7 şi 200 mp. Deşi ne-au axat pe spaţiile cu expunere stradală, amplasate în general în zona centrală a oraşelor, suntem prezenţi şi în proximitatea parcurilor, a instituţiilor publice şi a parcurilor de retail.“
Prima cafenea Zireto Caffe a fost inaugurată în zona centrală a oraşului Suceava, iar Marian Moscaliuc spune că acest spaţiu a asigurat vizibilitate brandului. Mai mult, aici a funcţionat conceptul de To Go pentru că în zonă oamenii sunt grăbiţi şi vin, de regulă, să rezolve anumite probleme administrative. Mai sunt însă şi cei care ies pentru relaxare în centrul urbei.
„Formatul iniţial (To Go – n.red.) încă se păstrează în anumite locaţii, în zonele centrale din anumite oraşe, unde spaţiul nu permite o unitate mai extinsă, precum cea de tip walk-in.“
În total, astăzi, reţeaua Zireto Caffe a ajuns la 71 de unităţi, dintre care 36 sunt operate în sistem de franciză. Prima franciză a fost inaugurată în august 2018.
„Noi nu percepem o taxă de franciză. Costul pe care îl are un partener este investiţia în cafenea, care începe undeva la 25.000 de euro şi se poate duce până la 300.000 de euro (în funcţie de concept şi spaţiu – n.red.).“
În 2022, reţeaua s-a extins cu 14 cafenele noi, dintre care o unitate de tip drive-thru. Tot anul trecut a fost inaugurat un flagship store în centrul oraşului Suceava. În acest an, oficialii Ziretto spun că vor să accelereze expansiunea.
„În 2023 ne propunem să deschidem 30 de localuri, în oraşe cheie din ţară, dar avem intenţia de a ne extinde prezenţa şi în afara României“, spune executivul fără a oferi detalii privind acest plan.
Businessul a fost fondat în 2017 de către Severin Tcaciuc Junior. El este, conform presei locale, fiul lui Severin Tcaciuc, despre care ZF scria în 2009 că a fost arestat, fiind condamnat în mai multe dosare. Conform datelor de pe site-ul propriu, businessul Zireto Caffe este administrat de compania Just Seven SRL.
„Holding-ul Just Seven are în administrare mai multe afaceri din domeniul HoReCa, dar şi din cel logistic. El este administrat de Severin Tcaciuc (Junior – n.red.), fondator şi CEO“, spune Marian Moscaliuc. Pe site-ul Just Seven mai apar ca businessuri Hotel Bucovina, We meat (restaurant), Kaffeehaus (bistro) şi B CAFFE DAL 1870 (cafea).
Compania a avut afaceri de 16,8 mil. lei în 2021, cu 137% mai mari decât în anul anterior.
Conform platformei confidas.ro, unicul acţionar al acestei firme, Severin Tcaciuc (20 de ani), mai e acţionar şi în alte companii, cu afaceri totale de 35 mil. lei.
Pe toată reţeaua Zireto Caffe, inclusiv unităţile în franciză, vânzările au fost de peste 10 mil. euro (50 mil. lei) în 2022, spune Marian Moscaliuc.
Pe piaţa de cafenele din România există doar câţiva jucători care au dezvoltat lanţuri, respectiv Starbucks, 5 to Go, McCafe, The Coffee Shop, Meron sau Ted’s. Numărul reţelelor mari – fie ele locale sau internaţionale – e mic. Pe lângă acestea însă, există sute de unităţi independente, acesta fiind de fapt segmentul cel mai efervescent. E vorba în special de cafenele de specialitate, deschise în marile oraşe, în frunte cu Bucureştiul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro