Cum a ajuns România cel mai mare hub de producţie de maşini automate de cafea al De’Longhi?
Grupul italian De’Longhi, unul dintre cei mai mari actori din producţia de electrocasnice mici din lume, a investit în România, începând cu 2012-2013, peste 150 de milioane de euro, bani ce au mers în principal către achiziţia şi dezvoltarea a trei fabrici. O parte din investiţii au fost realizate cu ajutor de stat.
♦ Italienii de la De’Longhi au deschis cea de-a treia fabrică din România, la Satu Mare ♦ De’Longhi a început producţia de espressoare de cafea pe plan local în 2013, la Jucu, judeţul Cluj, pe platforma Nokia, la scurtă vreme după ce gigantul finlandez s-a retras din România ♦ O parte din investiţii au fost realizate cu ajutor de stat.
Grupul italian De’Longhi, unul dintre cei mai mari actori din producţia de electrocasnice mici din lume, a investit în România, începând cu 2012-2013, peste 150 de milioane de euro, bani ce au mers în principal către achiziţia şi dezvoltarea a trei fabrici. O parte din investiţii au fost realizate cu ajutor de stat.
Totodată, gigantul are local şi hub IT şi activitate de import şi distribuţie de electrocasnice.
Cel mai recent, De’Longhi a inaugurat la Satu Mare cea de-a treia facilitate de producţie din România, unde se vor produce doar aparate de cafea automate, care folosesc boabe de cafea, nu capsule.
„Cu această nouă fabrică, România devine cel mai mare hub de producţie de maşini automate de cafea al grupului De’Longhi. Evoluţia constantă a competitivităţii echipei române, dezvoltarea portofoliului şi calitatea produselor fabricate în România vor contribui cu siguranţă la consolidarea poziţiei de lider pentru De’Longhi în faţa clienţilor noştri în toate colţurile lumii“, a declarat Nicola Serafin, general manager al De’Longhi Group. El a venit în România cu ocazia inaugurării.
Compania mai are fabrici în Cluj, la Jucu, şi în Bihor, la Salonta. Dezvoltarea operaţiunilor De’Longhi a atras în România şi o serie de furnizori (câteva zeci în total), care pun umărul la dezvoltarea industriei de profil.
O istorie de puţin peste un deceniu
De’Longhi a început producţia de espressoare de cafea pe plan local în 2013, la Jucu, judeţul Cluj, pe platforma Nokia, la scurtă vreme după ce gigantul finlandez s-a retras din România, acum mai bine de un deceniu. Aceasta a fost şi rămâne facilitatea principală de producţie a italienilor de la De’Longhi în România.
În 2020, la început, grupul a cumpărat local şi o fabrică ce realiza componente pentru Samsung şi a demarat şi în Bihor producţia, de această dată de echipamente pentru micul dejun sub marca Braun. Doi ani mai târziu, gigantul a preluat şi o uzină la Satu Mare. E vorba despre o clădire industrială, dar unde nu exista niciun fel de activitate.
Odată cu noua inaugurare, cea de la Satu Mare, România este singura piaţă cu trei fabrici proprii, în Italia fiind una, iar în China două, plus un joint-venture cu un grup local.
Valoarea totală a investiţiei în acest nou centru de producţie, ce se întinde pe 52.000 mp, e de 40 de milioane de euro. Suma totală va fi investită pe parcurs.
Până la finalul acestui an, fabrica va ajunge la 300 de salariaţi, iar planurile de dezvoltare permit o creştere ulterioară de alte câteva sute. Gigantul italian avea deja 4.000 de angajaţi la Jucu (judeţul Cluj) şi Salonta (Bihor).
Pe lângă cele trei facilităţi de producţie, De’Longhi a dezvoltat în România şi un hub IT dedicat programelor prioritare de automatizare şi digitalizare pentru întregul grup, care are prezenţă în 80 de ţări. Gigantul italian are în România şi activităţi de producţie şi de import şi distribuţie.
Din România în toată lumea
Tot businessul este operat pe o singură firmă, De’Longhi România, cu afaceri de 2,4 mld. lei (500 mil. euro) în 2023, cu 16,7% mai mari decât în anul anterior. La totalul businessului, producţia are cea mai mare contribuţie, însă nu există date exacte privind ponderea diviziilor. De altfel, cea mai mare parte a producţiei ia drumul exportului, espressoarele şi celelalte produse ajungând în toată lumea. De’Longhi e de mai mulţi ani cel mai mare exportator din judeţul Cluj.
Totodată, este interesant de observat că De’Longhi are în România afaceri de 500 mil. euro, în contextul în care tot grupul a raportat vânzări de 3 mld. euro.
De’Longhi este o afacere de familie cu o istorie de peste 50 de ani, cu sediul în Treviso, Italia, grupul având în portofoliu brandurile De’Longhi, Braun, Ariete, Nutribullet, Kenwood şi, de curând, La Marzocco.
De ce investesc atât de mult italienii în România?
Într-un raport recent, producătorul de electrocasnice De’Longhi anunţa că a fost importantă dezvoltarea operaţiunilor din România pentru a contrabalansa poziţia dominantă pe care o avea China în portofoliul grupului.
Oficialii gigantului adăugau că operaţiunile de producţie din China au asociate o serie de riscuri, de la cele macroeconomice, la fluctuaţia puternică a forţei de muncă şi la dificultatea în a găsi oameni.
Nearshoringul este un termen care a ajuns în prim-plan în pandemie, când tot mai multe companii şi-au dat seama că depind disproporţionat de mult de aprovizionarea din Asia, care în contextul unei crize - cum a fost criza sanitară din 2020-2021 - poate deveni problematică. Pentru că atunci lanţurile de distribuţie au fost blocate şi multe transporturi au fost întârziate, multiple companii au declarat că trebuie să îşi diversifice sursele de aprovizionare, care este de dorit să fie amplasate cât mai aproape de locul de consum.
Pariul De’Longhi pe Europa e mai vechi însă. Doar că nici pieţele europene nu sunt lipsite de probleme.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro