Cum a cheltuit ministerul transporturilor un miliard de euro pe autostrăzi care nu se văd
Compania de autostrăzi a făcut în perioada ianuarie-iulie plăţi totale de aproape 4 miliarde de lei (peste 950 de milioane de euro), astfel că primele 50 de plăţi reprezintă aproape 95% din banii pe care CNADNR i-a plătit în aceeaşi perioadă. Potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli pe 2011, instituţia are la dispoziţie anul acesta circa 8,2 miliarde de lei (aproape 2 miliarde de euro) pentru cheltuieli, astfel că CNADNR mai are circa un miliard de euro de cheltuit anul acesta.
Cu un miliard de euro, cât a cheluit CNADNR în primele şapte luni, ar fi putut fi construiţi între 160 şi 260 de kilometri de autostrăzi, potrivit calculelor ZF care iau în considerare standardele de cost pentru construcţia de astfel de drumuri. Potrivit acestor standarde de cost, preţul minimal pentru un kilometru de autostradă variază între 3,86 şi 6,1 mil. euro, în funcţie de relieful pe care ar urma să fie construit (şes, deal, munte). ZF a solicitat CNADNR, în virtutea legii accesului liber la informaţiilor publice, detalii despre modul în care a cheltuit banii pe care îi are la dispoziţie, în contextul în care Ministerul Transporturilor s-a plâns mereu că nu are bani, deşi anual CNADNR a avut pe mână 1,5-2 miliarde de euro. Multe dintre companiile care au încasat bani în prima parte a anului, precum Euroconstruct Trading 98(controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu), Straco Grup (fraţii Horpos) sau Romstrade (Nelu Iordache) au primit milioane de euro doar pentru întreţinerea autostrăzilor şi a drumurilor naţionale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro