Cum a început pariul fraţilor Viorel şi Ioan Micula în industria alimentară
Fraţii Ioan şi Viorel Micula, care în anul 1993 cumpărau prima linie de îmbuteliere a sucurilor, au construit cel mai mare grup alimentar românesc, care ajunsese în perioada 2007-2009 şi unul dintre cele mai active businessuri româneşti în centrul şi vestul Europei.
Fraţii Ioan şi Viorel Micula, care în anul 1993 cumpărau prima linie de îmbuteliere a sucurilor, au construit cel mai mare grup alimentar românesc, care ajunsese în perioada 2007-2009 şi unul dintre cele mai active businessuri româneşti în centrul şi vestul Europei. „Veteranii“ din industria băuturilor, care au revenit în ţară din Suedia imediat după Revoluţie pentru a intra în afaceri, şi-au dezvoltat businessul pas cu pas, de la apă minerală şi sucuri în primii ani grupul ajungând să deţină în portofoliu câteva sute de produse alimentare şi băuturi.
În 1997, fraţii Micula au construit o distilerie în comuna Drăgăneşti din judeţul Bihor, iar doi ani mai târziu au înfiinţat compania European Food. Cel mai mare pariu al fraţilor Micula a fost însă intrarea pe piaţa berii cu brandul Burger, lansat în anul 2003. În 2007, fraţii Micula evaluau activele grupului la 800 de milioane de euro, din care 400 mil. euro reprezentau doar valoarea fabricii de bere. Un alt pariu important al antreprenorilor din Oradea au fost ieşirea pe pieţele externe, în condiţiile în care la nivel local lupta cu multinaţionalele de pe piaţa sucurilor şi de pe cea a berii a devenit tot mai dură.
Citiţi mai multe despre „Imperiul“ alimentar al fraţilor Micula pe www.zfcorporate.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro