Cum arată cea de-a opta generaţie a BMW Seria 5. Versiunea electrică tot mai aproape de preţ de cea cu motor pe benzină. GALERIE FOTO
BMW Seria 5 din cea de-a opta generaţie vine cu o serie de inovaţii digitale şi în premieră cu o versiune electrică de la început – i5.
O dată cu prezentarea primelor informaţii la nivel internaţional, un exemplar BMW Seria 5 a fost prezent şi în România. preţurile pornesc de la 58.964 de euro cu TVA pentru 520i şi 61.285 de euro pentru dieselul 520d, în timp ce un i5 electric cu eDrive40 costă 70.150 de euro, iar versiunea de top, i5 M60 xDrive, cu tracţiune integrală, pleacă de la 99.603 euro.
Lansarea pe piaţă a noului BMW Seria 5 Sedan va începe în octombrie 2023. Noua generaţie de modele va fi oferită la nivel mondial cu propulsie electrică şi, în funcţie de regiune, cu sisteme plug-in hybrid şi motoare pe benzină şi diesel foarte eficiente, inclusiv cu tehnologia mild-hybrid 48V. La fel ca toate generaţiile anterioare de modele, noul BMW Seria 5 Sedan este produs la uzina BMW Group din Dingolfing, unde sunt fabricate şi motoarele electrice şi bateriile de înaltă tensiune pentru BMW i5.
În comparaţie cu modelul predecesor, noua ediţie a crescut în lungime cu 97 milimetri, până la 5.060 milimetri, în lăţime cu 32 milimetri, până la 1.900 milimetri, iar în înălţime cu 36 milimetri, până la 1.515 milimetri. Ampatamentul său a fost extins cu 20 de milimetri, până la 2.995 de milimetri. Proporţiile sunt echilibrate de posibilitatea de a echipa, pentru prima dată în istoria modelului, jante de 21 inch.
Partea frontală a noului BMW Seria 5 Sedan este caracterizată de o interpretare modernă a farurilor duble şi a grilei BMW. Elementele LED dispuse aproape vertical servesc drept semnalizatoare şi lumini de zi. Grila BMW, care se proiectează mult înainte, dispune de un contur larg, iar opţional şi de iluminare de contur BMW Iconic Glow.
Cockpitul noului BMW Seria 5 are un număr de butoane comenzi în comparaţie redus semnificativ şi cu modelul predecesor. Acest lucru se realizează prin digitalizarea constantă a funcţiilor. Acum funcţille pot fi accesate rapid prin butoanele de shortcut cu 3 linii amplasate în interior acolo unde înainte erau grupate mai multe butoane, prin cele 8 butoane shurtcut de pe display şi două gesturi căruia îi pot fi atribuite aproape orice funcţii, prin căutarea rapidă inteligentă din meniul de aplicaţii sau prin comenzi vocale.
Ecranul central curbat BMW reinterpretează ideea distinctă a mărcii de orientare către conducător. Sistemul de afişare complet digital constă dintr-un monitor de informaţii de 12,3 inchi (31,24 cm) şi un display central de 14,9 inchi (37,85 cm). Şi volanul a fost reproiectat, cu o secţiune inferioară aplatizată, feedback haptic pe panourile de control, şi maneta selectorului de pe consola centrală. Bara de Interacţiune BMW opţională este un alt punct de atracţie. Unitatea funcţională cu iluminare din spate eficientă, cu structură de suprafaţă cristalină, se extinde pe toată lăţimea bordului, până la panourile uşilor, şi include panouri de control cu funcţie tactilă.
Scaunele sport nou proiectate fac parte din echiparea standard. Scaunele de confort opţionale oferă o gamă largă de opţiuni de reglare cu acţionare electrică. Noul BMW Seria 5 Sedan este primul model al mărcii care prezintă un interior complet vegan ca dotare standard. Aceasta include suprafeţele scaunelor, tabloul de bord şi panourile uşilor, precum şi volanul pentru prima dată. Suprafeţele scaunelor din versiunea Veganza cu proprietăţi asemănătoare pielii sunt disponibile opţional şi cu o perforaţie decorativă. Alte echipamente opţionale includ tapiţeria BMW Individual din piele Merino în mai multe variante bicolore.
Modelul electric BMW i5 este echipat cu tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie îmbunătăţită şi este lansat în două variante. BMW i5 M60 xDrive combină sistemul de propulsie de 442 kW/601 CP (când sunt activate funcţiile M Launch Control sau M Sport Boost) cu performanţe M şi caracteristici specifice de design. Două unităţi de propulsie ntegrate, câte una pe fiecare punte, formează o tracţiune integrală electrică. Cuplul generat de sistem este de până la 820 Nm când sunt activate funcţiile M Sport Boost sau M Launch Control. Acest lucru permite ca BMW i5 M60 să accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, viteza maximă fiind limitată electric la 230 km/h.
De asemenea, este disponibil şi BMW i5 eDrive40. Motorul său electric antrenează roţile spate şi generează o putere maximă de 250 kW/340 CP şi un cuplu maxim de până la 430 Nm cu funcţiile Sport Boost sau Launch Control activate. BMW i5 eDrive40 accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,0 secunde, iar viteza maximă este de 193 km/h.
Bateria de înaltă tensiune, cu dimensiuni foarte compacte, este situată în partea de jos a caroseriei şi oferă un conţinut de energie utilizabil de 81,2 kWh pentru ambele modele. Pe lângă motoarele electrice eficiente, cea mai recentă versiune de recuperare adaptivă şi o combinaţie inteligentă a tehnologiei pompei de căldură pentru încălzirea şi răcirea interiorului, transmisia şi bateria de înaltă tensiune contribuie la autonomia mare. Valorile WLTP respective sunt de 455-516 kilometri pentru BMW i5 M60 xDrive şi de 477-582 kilometri pentru BMW i5 eDrive40. Cu noua funcţie MAX RANGE, autonomia poate fi mărită cu până la 25%, dacă este necesar, limitând puterea şi viteza şi dezactivând funcţiile de confort.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro