Cum este să zbori în cel mai lung zbor al lumii, de 20 de ore şi ce se întâmplă cu organismul tău pe durata zborului

Autor: Ioana Matei Postat la 17 ianuarie 2020 13503 afişări

Cum este să zbori în cel mai lung zbor al lumii, de 20 de ore şi ce se întâmplă cu organismul tău pe durata zborului

Un jurnalist al Bloomberg a făcut un articol amplu despre experienţa sa în zborul cu cea mai lungă durată al lumii, respectiv parcurgerea distanţei de 16.200 de kilometri de la New York, la Sidney. Acesta s-a întins pe durata a 19 ore şi jumătate.

Zborul a fost operat de Qantas Airways şi a fost făcut cu o aeronavă Boeing Dreamliner.

Qantas vrea să introducă acest zbor începând cu 2022, astfel că a folosit această călătorie drept test pentru a explora modul în care poate să reducă principalul aspect negativ al acestuia: jet lag-ul.

Jurnalistul povesteşte că imediat după ce a decolat, la ora 9 pm, din New York, zborul s-a transformat într-un test, în care principala misiune era să înfrângă jet lag-ul. Asta însemna că aveau să stea treji cel puţin 6 ore după decolare - adică până se făcea seară în Australia.

Într-una dintre zonele de business class, şase dintre pasageri urmau un program planificat de mâncare şi băutură (care includea o limită impusă consumului de alcool), exerciţii fizice şi somn. Activităţile lor erau monitorizate prin dispozitive mobile. Erau deja sub monitorizare de câteva zile şi vor fi monitorizaţi, în total, timp de 21 de zile.

Zborul număra 40 de pasageri, inclusiv parte din presa şi toţi au zburat la business class.

Jurnalistul povesteşte că, după trei ore de zbor, tensiunea i-a crescut - deşi nu ajunsese să fie prea ridicată; iar ritmul bătăilor inimii i-a crescut şi acesta. Starea lui era bună, deşi simţea că se înrăutăţeşte treptat.

Pasagerii din jurul lui, pentru  a evita somnul, au început să se ridice de pe scaune. Echipajul a fost rugat să ţină un jurnal de somn şi să folosească iPad-uri pentru a monitoriza oboseala, reacţiile şi stresul observat. Marie Carroll, profesor la Univeersitatea din Sydney, care a supravegheat cercetarea care s-a derulat pe perioada zborului, a încurajat pasagerii să facă exerciţii fizice, chiar şi excerciţii de dans sincronizate. După şapte ore de zbor, a primit deja a doua masă (prima sosise după trei ore): „Să fiu hrănit atât de des într-o perioadă atât de scurtă de timp m-a ajutat să trec mai uşor peste prima parte a zborului”, spune el.

După masă, luminile s-au stins într-un final, iar jurnalistul mărturiseşte că s-a simţit eliberat.

După 17 ore, se servea micul dejun: cu cereale, piure de avocado, haloumi şi salată de ierburi.

Cercetarea care s-a derulat pe acest zbor asupra echipajului şi pasagerilor va fi folosită în cadrul Project Sunrise, care se referă la planurile Qantas de a începe operarea serviciilor comerciale directe care conectează Sydney cu New York şi Sydney cu Londra.

Unul dintre pasageri, investitorul din Sydney Nick Mole, a declarat că, după opt ore de somn în timpul zborului se simţea bine. Spuneacă ar putea să şi lucreze o zi după un astfel de zbor, dar că ar resimţi oboseala după câteva zile.

„Eu personal aş alege un zbor direc Sydney-New York în schimbul unui zbor cu escală. Dar nu se va potrivi tuturor această variantă: este nevoie de disciplină şi de respectarea unui program în care va fi nevoie să rezişti tentaţiei de a dormi în prima jumătate a zborului. Aşa veţi reuşi mai uşor să treceţi pe ora destinaţiei la momentul în care veţi ajunge; eu am simţit că am câştigat acest beneficiu prin discplină”, a spus şi jurnalistul Bloomberg.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
zbor,
jurnalist,
new york,
pasageri,
sydney,
folosire,
incepere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.