Cum justifică retailerii şi producătorii scumpirile de 30-50% la alimente? Aruncă vina de la unii la alţii şi recunosc „în cor“ că e şi o componentă speculativă la mijloc
Alimentele s-au scumpit cu 30-50% în doar un an, iar retailerii şi producătorii aruncă vina de la unii la alţii. Toţi recunosc însă că e şi o componentă speculativă la mijloc.
Alimentele s-au scumpit cu 30-50% în doar un an, iar retailerii şi producătorii aruncă vina de la unii la alţii. Toţi recunosc însă că e şi o componentă speculativă la mijloc.
„Unele materii prime nu au nicio treabă cu războiul din Ucraina, eu zic că este o speculă generalizată“, spunea recent Ioan Stânea, fondatorul Pan Food, unul dintre cei mai mari jucători locali de pe piaţa de dulciuri.
Producătorul de dulciuri a majorat în ultimul an preţurile cu circa 25%, însă costurile cu materiile prime s-au dublat sau chiar triplat.
„Am avut probleme cu retailerii în sensul în care ei nu au acceptat scumpiri.“
De partea cealaltă a baricadei însă, retailerii vorbesc şi ei de scumpiri speculative şi spun că negociază dur orice majorare de preţ de la raft, afirmând că românii nu pot suporta scumpiri prea mari sau prea dese.
Andrei Bica, CFO al Profi, completează că este o „luptă“ constantă cu furnizorii, care în continuare majorează preţurile în acelaşi ritm ca şi până acum. Unii dintre ei vorbesc despre o posibilă lipsă a materiilor prime în viitor şi încearcă să capitalizeze acum.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro