Cum ne va afecta coronavirusul pe termen lung. Economia colaborativă nu va mai fi niciodată la fel
Crizele economice, în general, sunt foarte dăunătoare sănătăţii mintale. Cea din prezent, totuşi, merge mult mai departe, afectând atât latura socială cât şi economică a societăţii. Modul în care ne comportăm ca şi consumatori va fi schimbat fundamental şi după ce pandemia va deveni doar o pagină neagră din istorie.
„Este asemănătoare cu PTSD” (tulburarea de stress post-traumatic), a spus Ilene Green, un psiholog din Manhattan, citat de Bloomberg. „Toate acestea vor rămâne în subconştientul oamenilor pe termen nedefinit. Nu aş numi-o boală psihică, dar acest tip de lucruri se încadrează în latura care ţine de psihic."
Cel mai bun exemplu recent, potrivit lui Green, ar putea fi atacurile teroriste din 11 septembrie. Ea, de pildă, nu a mai mers niciodată în Grand Central Station fără să cerceteze înainte posibilitatea unui pericol şi să calculeze rutele cele mai bune de a scăpa. „Acestea vor fi luni pline în care fiecare tranzacţie, fiecare masă la restaurant, fiecare vacanţă va fi efectuată printr-o analiză cost-beneficiu, suprapusă şi ponderată de ştirile momentului, şi anume rata mortalităţii şi a infecţiilor.”
Un bun exemplu pentru modul în care suntem afectaţi este şi impactul pe care răspândirea pandemiei l-a avut asupra economiei colaborative.
Platformele de car-sharing sunt mai flexibile, iar autoturismele, mai curate ca oricând. Reprezentanţii companiei americane Zipcar, un business din domeniu, spun că au schimbat procesul de curăţare al maşinilor, optând pentru soluţii dezinfectante mai puternice, şi că suspendă taxele de anulare. De asemenea, îi încurajează pe membrii cu simptome de Covid-19 să contacteze compania, pentru a izola şi steriliza vehiculele pe care le-au folosit aceştia. În ciuda acestor măsuri, cererea de maşini în regim de car-sharing a scăzut dramatic. Şi exemplul se aplică şi altor businessuri din economia colaborativă – de pildă, companiile care închiriază ţinute, a scutere, biciclete, sau afacerile de tip Airbnb.
Rapiditatea cu care companiile îşi vor reveni după Covid-19 ţine de cât de atente sunt şi cât de mult iau în considerare stresul post-traumatic al clienţilor afectaţi de pandemie. Dacă eşti la cârma unui mare lanţ de retail, de exemplu, ai putea introduce o metodă de ridicare a comenzilor fără să fie necesar contactul dintre oameni. Dacă eşti dealer auto, ai putea opta pentru ca întreaga tranzacţie să se desfăşoare online. Companiile aeriene, teatrele, croazierele ar fi necesar să asigure dezinfectante. Poate nu vom călători prea mult în următoarele 18 luni, dar când o vom face, scaunele dezinfectate, fără microbi, vor putea fi socotite servicii premium, adaugă cei de la Bloomberg.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro