Dan Ostahie, Altex: O expansiune regională ar trebui să includă în mod obligatoriu Bulgaria şi Grecia. Companiile româneşti se pot uita şi spre Ungaria, dar e o piaţă mai mică

Autor: Alex Ciutacu Postat la 13 iunie 2024 40 afişări

Dan Ostahie, Altex: O expansiune regională ar trebui să includă în mod obligatoriu Bulgaria şi Grecia. Companiile româneşti se pot uita şi spre Ungaria, dar e o piaţă mai mică

Companile româneşti care au ajuns campioni naţionali în domeniul lor de activitate se uită spre pieţele din regiune pentru extindere internaţională, iar antreprenorul Dan Ostahie, CEO-ul Altex, este de părere că o astfel de mutare ar trebui să vizeze pieţele din Bulgaria şi Grecia, după cum a povestit el în conferinţa ZF Cei mai mari jucători din economie 2024.

„Cred că toate companiile româneşti care au ajuns eroi în economia naţională îşi vor dori o expansiune regională, iar o expansiune regională semnificativă ar trebui să includă în mod obligatoriu Bulgaria şi Grecia. Se pot uita şi la Ungaria, dar e o piaţă mai mică, iar Polonia este o piaţă extrem de competitivă şi mult mai mare. Aş zice că e un exerciţiu Grecia-Bulgaria, creezi o companie puternică şi apoi ne putem gândi şi la un alt pas al expansiunii”.

În ceea ce priveşte piaţa electro-IT, Ostahie spune că Grecia, România şi Bulgaria la un loc au un nivel similar cu piaţa din Germania, din Italia sau din Franţa.

„Companiile româneşti au nevoie să consolideze regional alături de ţările din vecinătate, astfel încât să creăm jucători puternici la nivel european”.

O companie românească se poate extinde într-o piaţă internaţională fie printr-un model greenfield, cu investiţii de la zero, fie printr-o mutare de tip M&A.

„Considerând că Bulgaria şi Grecia sunt două pieţe totuşi destul de mature, este foarte greu să începi de la zero. Eu aş prefera achiziţii sau fuziuni. Cred mult în nevoia de a avea cultura locală, de a nu porni chiar de la zero, pentru că este dficil şi ia mult timp şi adesea costă mult mai mult decât o achiziţie”.

Ce a mai declarat în cadrul conferinţei:

  • O expansiune internaţională trebuie în primul rând să se sprijine pe o piaţă domestică puternică. Cu alte cuvinte, dacă în piaţa de bază nu eşti un lider puternic cu o rată solidă a profitabilităţii, cu o capacitate continuă de inovare şi adopţie a tehnologiei, a te duce pe o altă piaţă nu faci decât să te duci să te faci de râs, nu ai ce căuta.
  • Trebuie încurajate investiţiile companiilor multinaţionale, ajută la creşterea companiilor locale prin tot felul de transferuri de know-how, investiţii, parteneriate şi asta la sfârşit creează un climat competitiv, companiile româneşti pot creşte şi cu sprijinul acestor multinaţionale pot ajunge pe pieţe străine.
  • Avem nevoie de intrarea în Schengen, ar aduce o explozie în zona de logistică, în zona indutrială. Avem nevoie de trecerea la moneda euro, avem nevoie de moneda comună să putem compara preţurile în aceeaşi monedă astel încât să putem creşte dimensiunea pieţei.
  • Piaţa locală trebuie să crească din toate perspectivele, consum, producţie şi servici. România poate să devină un hub de servicii meicale, România poate să redevină un hub de educaţie, iar România este o ţară extrem de frumoasă şi cu o investiţie comună în turism devine o destinaţie extraordinar de interesantă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
piata,
bulgaria,
grecia,
expansiune,
companii,
uitare,
altex

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.