De ce se va bloca Bucureştiul pe 10 decembrie

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 03 decembrie 2015 550 afişări

7.000 de autovehicule vor fi mobilizate într-un miting de protest în faţa Guvernului, Primăriei şi ASF-ului, anunţă confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) care organizează în data de 10 decembrie 2015, între orele 10:00 - 14:00 un miting de protest în faţa Guvernului României, urmat de un marş de protest în faţa Primăriei Municipiului Bucureşti şi în faţa Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

De ce se va bloca Bucureştiul pe 10 decembrie

La acţiunea de protest vor fi mobilizate aproximativ 7.000 de autobuze, autocare şi taxiuri care aparţin patronatelor cu activitate în domeniul transportului public de persoane.

“Prezentăm scuzele noastre bucureştenilor pentru acţiunea de protest care va afecta circulaţia în zona centrală a oraşului, însă aceasta este singura cale prin care autorităţile pot fi determinate să înţeleagă că instituţiile trebuie să fie în slujba cetăţenilor şi nu invers”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

În comunicatul de presă transmis redacţiei, revendicările ale COTAR sunt:

1. Consultări în regim de urgenţă între Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti (AMTB) şi organizaţiile reprezentative ale transportatorilor rutieri pentru întocmirea noului program de transport din zona metropolitană Bucureşti, a criteriilor de atribuire şi a metodologiei de punctare, în vederea atribuirii traseelor dintre Municipiul Bucureşti şi localităţile Judeţului Ilfov.

Patronatele  atrag atenţia Ministrului Transportului şi chiar Primului Ministru că deţin informaţii că se face trafic de influenţă în interesul unor potentaţi ai zilei pentru modificarea Legii nr.92/2007 astfel încât,  transportatorii privaţi care îşi  desfăşoară activitatea pe traseele dintre Bucuresti şi Ilfov şi nu răspund la comenzile politice, să poată fi scoşi de pe aceste trasee fară a da socoteală nimănui şi pentru a putea atribui aceste trasee celor loiali politicului sau grupurilor de interese. ,,Prin aceleaşi modificări se urmăreşte desfiinţarea Autorităţii Metropolitane de Transport  Bucureşti, autoritate care a reuşit într- un sfârşit să îşi intre în atribuţii, precum şi înfiinţarea unei Asociaţii de transport între Bucuresti şi Ilfov,, a declarat Vasile Ştefănescu,  preşedinte COTAR

2. Acţiuni drastice în cazul autobuzelor RATB care, în mod ilegal, efectuează transport de persoane  în  judeţul Ilfov tinand cont de faptul ca potrivit legilor in vigoare ele nu pot depasi raza administrativa a Municipiului Bucuresti.

3. Urgentarea parcursului legislativ din partea Ministerului Transporturilor pentru proiectele actelor normative discutate şi aprobate în Comisiile de dialog social (HG 69), documente care ar trebui înaintate la Guvern sau la Monitorul Oficial pentru publicare;

4. Sa se deblocheze toate plăţile către transportatori şi aici ne referim la banii pe acciză si plata cupoanelor de pensionari sau persoane cu handicap. Transportatorii nu mai pot face protecţie socială în locul statului şi nu vor să intre în faliment şi să pună în pericol mii de locuri de muncă făcând , astfel, presiune pe Bugetul social al Statului.

5. Alături de protestatarii s-au  aflat şi operatorii de transport din domeniul Taximetriei. Cei ce oferă mii de locuri  de muncă şi dau miliarde de lei la stat ca taxe şi impozite cer să se pună capăt corupţiei din Primăria Capitalei, un audit la Direcţia de transporturi din PMB şi luarea măsurilor care se impun împotriva celor vinovaţi care şi-au făcut propiile interese in cadrul Directiei de Transport a PMB. ,,Mai exact, se ştie că autorizaţiile taxi trebuia vizate până în data de 28.02.2015 dar acest lucru nu s a întâmplat, în acest moment fiind nevizate şi în analiză aproximativ 4700 de autorizaţii din care peste 2000 sunt în instanţă”, spune Ştefănescu.

Neîncheierea unui Protocol între Primăriile din Ilfov si Primaria Municipiului Bucuresti, conform Legii nr. 38/2003 – a dus la extinderea pirateriei în domeniul taximetriei în Bucureşti. Astfel, peste 4000 de taxiuri desfăşoară activitate în Bucureşti, în baza autorizaţiilor emise de localităţi limitrofe Municipiului.

6.  Intervenţia urgenta din partea Guvernului României pentru modificarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, astfel încât operatorii de transport să fie exoneraţi de obligaţia de a plăti drepturile de autor numai pentru simplu fapt că autovehiculul este dotat cu un aparat de radio. În prezent, în cadrul Uniunii Europene, un astfel de operator pentru transportul de persoane achită o singură taxă la înmatricularea autovehiculului.

7. Tariful RCA a crescut cu peste 300% în ultimele 6 luni pentru activitatea de transport persoane şi marfă, inclusiv Taxi.

a. schimbarea urgentă a algoritmului de calcul a poliţei RCA, după criterii relevante profilului de risc al asiguratului, astfel:

- 50% din tariful RCA să fie determinat de către caracteristicile tehnice ale autovehicului;

- 50% să fie determinat de cazierul auto al şoferul autovehiculului (identificat dupa CNP)

Un asemenea mod de calcul al poliţei RCA atrage după sine modificarea comportamentului unui asigurat RCA, în sensul creşterii responsabilităţii în trafic şi implicit, a creşterii siguranţei rutiere.

b. Posibilitatea de a fi efectuată reparaţia unui autovehicul în cazul unui eveniment rutier acoperit de o poliţă RCA, în baza propriei asigurări RCA, ulterior, asigurătorul RCA care a achitat dauna să aiba posibilitatea de regres asupra asigurătorului RCA a persoanei vinovate.

În acest fel, se vor modifica criteriile de selecţie în momentul achiziţiei unei poliţei RCA, responsabilizând pentru prima data, cumpărătorul unui astfel de produs de asigurare cu caracter obligatoriu.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/de-ce-se-va-bloca-bucurestiul-pe-10-decembrie-14907352
14907352
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.