De ce sunt nemulţumiţi şoferii Uber şi Lyft
Şoferi ai companiilor de ridesharing Uber şi Lyft din Statele Unite şi Anglia au organizat săptămâna aceasta greve coordonate în cel puţin 10 oraşe, pentru a atrage atenţia asupra salariilor mici şi a altor probleme, potrivit celor 10 grupări care organizează demonstraţiile, citate de Business Insider.
Pentru prima dată şoferii au ridicat problema referitoare la cât de puţin câştigă sau la statutul lor de contractori independenţi, spre deosebire de angajaţii cu drepturi depline, care beneficiază de prestaţii precum concediul plătit sau concediul medical. Cu toate acestea, greva pare să atragă mai multă atenţie decât altele, datorită proximităţii sale faţă de primul raport al câştigurilor, obţinut de Lyft, ca o companie publică, şi înainte de debutul lui Uber pe bursa din New York.
„Menţionăm că şoferii sunt angajaţi ca contractori independenţi faţă de angajaţi cu drepturi depline, ceea ce înseamnă că sunt responsabili pentru propriile cheltuieli cu autovehiculul, întreţinere, combustibil, asigurări şi este dificil pentru ei să mărească suma câştigurilor pe oră dincolo de un anumit nivel, având în vedere dinamica actuală a industriei," a spus Daniel Ives, analist la Wedbush Securities.
Uber, cât şi Lyft s-au luptat din greu de ani de zile pentru a se asigura că şoferii rămân calificaţi drept contractori şi nu angajaţi, iar în procesul de depunere a prospectului pentru IPO, ambele companii au menţionat statutul de angajare al conducătorilor auto ca factor de risc. Astfel, clasificarea lucrătorilor ca contractori poate reduce costurile platformelor cu 20-30%, estimează experţii din industrie, iar de aceea
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro