De ce vând şi cumpără românii de pe site-urile de anunţuri
Românii sunt din ce în ce mai deschişi spre a vinde şi cumpăra bunurile şi serviciile oferite de alţi utilizatori, conform unei cercetări realizate de OLX în colaborare cu agenţia D&D Research. Vânzătorii apelează la serviciile unor astfel de site-uri în principal din motive pragmatice - pentru a-şi recupera investiţia iniţială şi pentru a accesa un număr cât mai mare de cumpărători. La rândul lor, cumpărătorii sunt motivaţi să folosească un site de anunţuri pentru a găsi cele mai bune oferte de preţ pentru produsele căutate.
Potrivit cercetării, 39% dintre respondenţi apelează la un site de anunţuri pentru a găsi cumpărători pentru bunurile pe care nu le mai folosesc. Aproape tot la fel de mulţi, 37,5%, găsesc site-urile de anunţuri ca fiind atât cea mai bună metodă de vânzare şi cumpărare pentru obiectele în stare bună deţinute de alţi utilizatori.
„Cercetarea ne-a confirmat că în spatele vânzării de produse de la o persoană la alta nu există doar motivaţii de ordin financiar, dimpotrivă. Există un număr mare de utilizatori care sunt motivaţi de ideea de reînnoire şi care resping gândul de păstra în casele lor obiecte perfect funcţionale, pe care nu le mai folosesc. Vedem foarte clar că există situaţii în care românii dau dovadă de pragmatism şi aleg platforme precum OLX din raţiuni foarte practice, în încercarea de a-şi rezolva problemele lor sau cele ale comunităţilor din care fac parte”, menţionează Cristina Gheorghiţoiu, general manager OLX Group România.
Cei mai mulţi dintre românii care accesează site-urile de anunţuri pentru vânzarea şi cumpărarea de obiecte sunt absolvenţi de facultate (36,5%) şi au vârste cuprinse între 25-34 ani (37,5%).
Ce îi motivează pe români să pună obiecte la vânzare
Rugaţi să menţioneze cel puţin trei motive pentru care aleg să-şi vândă lucrurile folosite, aproximativ 53% dintre respondenţi îşi doresc recuperarea unei părţi semnificative din investiţia iniţială, în timp ce 50,4% dintre cei intervievaţi au menţionat posibilitatea reinvestirii banilor câştigaţi în achiziţionarea unui alt produs. Pentru 43,2% dintre români, vânzarea de obiecte înseamnă şi reintroducerea în circulaţie a unor bunuri ce nu mai sunt folosite în mod frecvent de către primii proprietari, în timp ce pentru 34,7% dintre ei reprezintă un mod de a avea mai mult spaţiu în casă.
Potrivit cercetării OLX, tot din raţiuni practice, românii preferă mediul online pentru a-şi vinde bunurile deţinute. Astfel, 65% dintre respondenţi au declarat că preferă să apeleze la un site de anunţuri datorită accesului la cumpărători din toată ţara, iar peste jumătate dintre respondenţi preferă folosirea unui site de anunţuri mulţumită uşurinţei şi rapidităţii în folosire. De asemenea, 28,5% dintre aceştia se îndreaptă către acest canal online pentru că este şi cel mai popular.
Ce îi motiveaza pe români să cumpere obiecte de la alţi proprietari
Românii dau dovadă de pragmatism si atunci când vine vorba să cumpere bunuri deţinute de alţi proprietari. Astfel, 42,2% dintre cei intervievaţi au menţionat posibilitatea de a găsi lucruri ca „noi” ofertate de alte persoane, însă la preţuri semnificativ mai mici. De asemenea, 29,8% dintre respondenţi au declarat că aleg să cumpere obiecte la mâna a doua, in stare bună, pe care nu şi-ar permite să le achizitioneze noi.
În ceea ce priveşte canalul de cumpărare, 47% dintre respondenţii studiului aleg un site de anunţuri pentru că oferă posibilitatea de a găsi cele mai bune oferte, în timp ce pentru 43,5% dintre cumpărători principalul avantaj îl reprezintă accesul la ofertele din toată ţara.
Studiul a fost realizat în perioada noiembrie – decembrie 2016, pe un eşantion de 2141 de persoane din mediul urban.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro