Directorii de marketing din bănci: Bugetele reduse ne obligă la mai multă creativitate
Recomandările şi „the word of mouth“ sunt instrumentele cele mai eficiente de care dispun oamenii de marketing din bănci, în condiţiile în care bugetele destinate acţiunilor de promovare s-au redus de până la trei ori în criză, susţin o parte dintre directorii de marketing ai instituţiilor de credit.
Recomandările şi „the word of mouth“ sunt instrumentele cele mai eficiente de care dispun oamenii de marketing din bănci, în condiţiile în care bugetele destinate acţiunilor de promovare s-au redus de până la trei ori în criză, susţin o parte dintre directorii de marketing ai instituţiilor de credit. Astfel, puţine bănci au resursele financiare necesare pentru a suporta costurile semnificative ale unor spoturi publicitare difuzate pe TV, deşi din punct de vedere al impactului acestea sunt cele mai eficiente metode de promovare. Ei spun că băncile nu pot vinde prin reţele sociale, ci cel mult pot servisa clienţii prin intermediul acestora.
Marketingul financiar-bancar de criză nu este cu mult diferit de cel din perioada anterioară lui 2008. Ceea ce s-a schimbat este doar nivelul bugetului, iar acest fapt nu face altceva decât să stimuleze creativitatea oamenilor de marketing, este de părere Cristina Micu, directorul de marketing al ING Bank.
„Spoturile publicitare pe TV au cel mai însemnat impact asupra consumatorilor, inclusiv de produse şi servicii bancare, însă în perioada actuală puţine bănci îşi permit să suporte costul unei astfel de reclame“, a adăugat Micu.
În opinia Cristinei Mihăilă, directorul de relaţii publice şi comunicare al RBS, marketingul bancar nu mai este considerat de valoare doar atunci când aduce notorietate, în prezent este foarte important ca activităţile de promovare să răspundă unor nevoi de comunicare şi de transparenţă ale clienţilor.
„Nu e uşor să faci marketing de retail nici corporate, însă clientul corporate este mai sofisticat, având o bază solidă de cunoştinţe tehnice. Ceea ce am observat la nivelul întregii pieţe bancare este faptul că mulţi clienţi au început să-şi conştientizeze drepturile“, a explicat Cristina Mihăilă de la RBS.
Experienţele pozitive din trecut, din copilărie sunt elementele care merg cel mai bine în campaniile de marketing bancar în această perioadă, consideră Anca Rarău, directorul de marketing al BCR.
„Scopul acţiunilor de promovare din cadrul BCR este de a evidenţia modernitatea băncii, de a câştiga simpatia clienţilor şi de a umaniza brandul. Responsabilitatea şi segmentarea clienţilor este foarte importantă în marketing“, a adăugat Anca Rarău de la BCR.
Marketingul şi o reclamă frumoasă nu pot salva o bancă atunci când scad vânzările, de aceea este foarte greu să aduci clienţi în bancă doar cu reclame, a spus Sergiu Mircea, directorul de marketing şi comunicare al Băncii Transilvania. El admite însă că acţiunile de promovare pot aduce trafic şi pot uşura vânzările către clienţi.
„Marketingul de criză în sistemul bancar se face uman, uitându-te la clienţi şi transmiţând un mesaj sincer, coerent. Recomandările sunt esenţiale în marketingul bancar, mai ales în condiţiile în care bugetele destinate acţiunilor de promovare au scăzut de până la trei ori din cauza crizei“, a conchis Sergiu Mircea.
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 13.06.2013
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro