Dragoş Petrescu, fondator, City Grill: România este o ţară a oportunităţilor, avem astăzi o fereastră de oportunitate majoră în servicii
România este o ţară a oportunităţilor, iar în această perioadă sectorul serviciilor este cel care are o fereastră majoră de oportunitate, este de părere Dragoş Petrescu, fondatorul reţelei de restaurante City Grill.
„România are azi o fereastră de oportunitate majoră în servicii. (...)România trăieşte azi o fereastră de oportunitate de cinci ani în care cererea este mai mare decât oferta, în care noi, antreprenorii, trebuie să găsim calea şi produsele şi echipele care să pună aceste produse şi servicii la dispoziţia clienţilor”, a spus Dragoş Petrescu în cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2023.
City Grill a încheiat anul trecut cu afaceri de 42 milioane euro. Grupul este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de restaurante prin prisma cifrei de afaceri, iar ca număr de localuri operează circa 20 de unităţi. Este vorba atât de localuri istorice, precum Caru’ cu Bere sau Pescăruş, pe care grupul le operează doar, dar şi de unele ale companiei pe care le deţine sub branduri precum City Grill sau Buongiorno.
„România este o ţară a oportunităţilor. În ultimii 30 de ani am pornit de la a educa clientul, apoi am trecut şi prin inflaţii de câte 300% pe lună, mult mai grele decât ceea ce se întâmplă azi, în 2009 am traversat o criză altfel decât cea pe care o traversăm astăzi, în care România arăta foarte diferit”, a mai spus Dragoş Petrescu.
În plus, faţă de criza precedentă, s-au schimbat atât veniturile consumatorilor, cât şi obiceiurile de consum.
„În 2008 vorbeam de un cetăţean român cu venituri de 400 – 500 de euro, iar în 2023 de un cetăţean cu venituri de 1.200 – 1.300 de euro, care reacţionează complet diferit, nu mai taie vacanţele, ci le ajustează, nu mai taie micii şi berea, ci poate o investiţie pe termen lung. Românul din 2023 reacţionează diferit, este un cetăţean european, iar Bucureşti este în top 20 oraşe din Europa, cu o forţă economică foarte mare şi cu o altă viziune asupra modului de viaţă”, a explicat antreprenorul.
Odată cu creştere veniturilor, oamenii au capacitatea şi posibilitatea să înveţe. Cea mai bună şcoală este best practices şi ce fac oamenii din industria ta, crede Dragoş Petrescu.
„Tu, ca antreprenor, trebuie să înţelegi că trebuie să te schimbi, să înţelegi că trebuie să devii receptiv cererii din piaţă şi este bine dacă reuşeşti să te mulezi. Antreprenorii trebuie să aibă curaj amestecat cu rezilienţă.”
Ca să ajungă în prezent la 20 de restaurante, antrenorul spune că a închis 16, adăugând că i se pare important ca un antreprenor să vadă că a greşit şi să recunoască asta atât în faţa echipei, cât şi în faţa clienţilor.
„Trebuie să opreşti şuvoiul de pierderi cât mai repede şi să ai curajul să închizi. În 2009, care a fost un an greu pentru restaurante, am avut inspiraţia de a mă uita la lucrurile pozitive şi am venit cu meniul de 19 lei, aşa am ţinut restaurantele pline când toate celelalte erau goale. În 2020, inspiraţia a fost alta, oamenii, să-ţi ţii oamenii. Am ajuns de la 1.500 de oameni la 450 şi dintre ei am dat 150 împrumut către Vivre şi 150 către eMag şi i-am luat înapoi după doi ani. Este foarte important să ai şi inspiraţie, să greşeşti şi să admiţi că greşeşti”, a concluzionat Dragoş Petrescu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro