Dragoş Sîrbu, CEO Flanco: Suntem într-un proces de reaşezare a identităţii de brand, într-o fază de creştere a businessului. Cred că suntem la 15-20% din potential

Autor: Roxana Rosu Postat la 17 octombrie 2024 52 afişări

Dragoş Sîrbu, CEO Flanco: Suntem într-un proces de reaşezare a identităţii de brand, într-o fază de creştere a businessului. Cred că suntem la 15-20% din potential

Flanco se află într-un proces de reaşezare a identităţii de brand, după o perioadă lungă şi agitată, într-o fază de creştere a businessului, care este undeva la 15-20% din capacitatea reală a companiei, este de părere Dragoş Sîrbu, CEO Flanco.  

”Cred că suntem una din mărcile emblematice din România, pe zona electro-IT, cu o istorie de 30 de ani. Am trecut prin multe. Am pornit cu un magazin în Bucureşti, am fost printre primele companii cumpărate de un fond de investitii, listată la bursă, intrată în insolvenţă, apoi am ieşit din insolvenţă, am trecut prin pandemie, post-pandemie. Suntem într-o fază de recuperare de business şi de creştere. Cred că suntem pe la 15-20% din ce putem noi ca companie. Avem încă un gap mare fată de ce putem face cu adevărat”, a spus managerul în cadrul conferintei ZF Branduri Româneşti.

În prezent, circa 10% din produsele vândute de Flanco sunt fabricate local, o pondere mai mare decât în trecut, Dragoş Sîrbu mentionând că este important să fie perceputi ca un brand românesc şi să sustină economia locală.

În opinia managerului, locul în care este fabricat produsul reprezintă doar unul din factorii care influentează comportamentul de consum. ”Pentru anumiţi clienţi, de generaţie 35+ şi mai sus, contează dacă e produs în România. Pentru alţii, contează mai mult preţul, serviciile de care pot beneficia la achizitie, lucrurile care oferă calitate vietii”. 

Consumul din România a fost influentat în ultimii ani de o serie de factori, interni sau externi

Am avut 4 tipuri de comportamente de consum în timp. Până prin 2019, cumpăram orice, şi dacă aveam nevoie şi dacă nu. Al doilea comportament, în pandemie, când stăteam în casă şi cumpăram foarte scump. Apoi am ieşit din pandemie şi am intrat într-o perioadă cu război la granită şi criză energetică, şi a fost interesant că electro-IT a împrumutat ceva din fashion, se cumpăra foarte ieftin sau foarte scump. Iar acum, de

vreun an, un an jumătate, avem un comportament de consum foarte raţional, lipsit de emoţie”, spune Dragoş Sîrbu. O exceptie a fost perioada Campionatului de Fotbal, la care a participat şi echipa natională, iar timp de 2 luni s-a remarcat o creştere a vânzărilor de televizoare. În esentă, rămâne de actualitate un comportament profund rational.

Retailerul electro-IT Flanco, al doilea cel mai important actor din sector după cifra de afaceri, a avut anul trecut vânzări de aproximativ 1,27 mld. lei, în creş­tere cu 20,5%, cu o retea de circa 160 de magazine şi platforma online. La începutul lui 2024  compania a anuntat că se repozitionează pe piată şi intră pe segmentul de discount, redenumindu-se Flanco Smart Discounter. În 2026 toate punctele de vânzare ale retelei ar urma să funcţioneze sub noua identitate.

În ceea ce priveşte pietele externe, Dragoş Sîrbu a subliniat că nu există planuri imediate pentru a deschide magazine în străinătate, dar Flanco vinde în Bulgaria şi Ungaria prin canale digitale. ”Am învăţat multe lucruri despre aceste tări din online, deci dacă apare oportunitatea să deschidem un magazin acolo, avem primii paşi făcuţi”. În paralel, el spune că sunt încă oraşe din România în care retailerul nu a intrat.

În prezent, la nivel national, conversia este la circa 20%, la un total de 50 de milioane de vizitatori.  

Anticipând 2025, managerul spune că războiul din Ucraina încă are un impact vizibil asupra pietei locale, cu atât mai mult cu cât el a venit după pandemie şi s-a suprapus cu criza energetică, rezultatul fiind că şi consumatorul român a devenit mult mai precaut şi atent la pret. Acest comportament se va mentine şi anul viitor.

”Totuşi, cred că 2025 va rămâne un an mai mult sau mai puţin bun, dacă nu se întâmplă ceva foarte rău la est. În acelaşi timp, România poate fi o rampă de reconstrucţie ulterioară a Ucrainei, care va avea nevoie de materiale şi fortă de muncă”.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
flanco,
crestere,
brand,
business

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.